Content marketing essentieel voor online succes..

Goede, kwalitatieve en vooral unieke content is tegenwoordig essentieel als u online succesvol wilt worden. Zonder content wordt u namelijk niet gevonden. Het gebruiken van content marketing is dus...
Conversie

Goede, kwalitatieve en vooral unieke content is tegenwoordig essentieel als u online succesvol wilt worden. Zonder content wordt u namelijk niet gevonden. Het gebruiken van content marketing is dus noodzakelijk.

Unieke content is essentieel

Vroeger was het niet moeilijk om uw website hoog in de zoekresultaten te krijgen. Malafide websites kopieerden content van andere websites om zo toch hoog te scoren op een aantal belangrijke keywords. Gelukkig is erdoor de jaren heen heel veel veranderd op dit vlak. Zoekmachines, met Google op kop, zijn veel strenger geworden en houden bijvoorbeeld rekening met het bestaan van duplicate content. Dit is content die gewoon letterlijk is overgenomen van andere websites en dus niet uniek is. Wanneer dit wordt vastgesteld, heeft dit nadelige gevolgen voor uw website en zal deze juist dalen in de zoekresultaten, in plaats van stijgen. Content marketing met goede, kwalitatieve en vooral unieke content is wat dat betreft tegenwoordig essentieel als u online succesvol wilt worden.

Content marketing, een essentiële factor van uw website

Uw positie in de zoekresultaten wordt bepaald aan de hand van algoritmes. Zonder hier te diep op in te gaan, beoordelen deze algoritmes uw website of webshop op een aantal aspecten, zoals structuur, content, trefwoorden en indeling. Uit deze beoordeling is het algoritme ,van bijvoorbeeld Google, sinds het bestaan van de zoekmachine verschillende malen geoptimaliseerd. Deze optimalisaties gebeurden steeds op basis van het gedrag en de wensen van internetgebruikers zoals u en ik. Door die moderniseringen wordt er nog meer dan vroeger niet alleen gekeken naar het aanbod aan unieke content, maar ook naar de informatie die daadwerkelijk wordt verstrekt. Niet zelden werd vroeger de inmiddels verdwenen Keyword Tool gebruikt om populaire en belangrijke zoekwoorden te vinden. Die zoekwoorden werden vervolgens gebruikt om een artikel rond te bouwen. Dat is uiteraard interessant, maar het wordt een stuk minder interessant wanneer veel andere websites een artikel met min of meer dezelfde inhoud hebben geplaatst. Op die manier beschikt u dan wel over uniek geschreven content, maar vertegenwoordigt ze geen specifieke meerwaarde voor uw website. Het plaatsen van echt unieke tips en informatie die nergens anders op het internet is terug te vinden wordt zo nog belangrijker.

Zorg ervoor dat uw content wordt gedeeld

Het Google algoritme waarvan eerder reeds sprake was in dit artikel houdt tegenwoordig ook in flinke mate rekening met sociale media. Vroeger kon u hier als webmaster misschien nog omheen, maar die tijd behoort voorgoed tot het verleden. Eigenlijk kunt u wat dat betreft twee vliegen in één klap slaan. Goede content die door uw bezoekers wordt gewaardeerd zal bijvoorbeeld veel sneller worden gedeeld. Hoe populairder uw content, hoe vaker deze wordt gedeeld en hoe groter de impact zal zijn op de ranking van uw website.

Actualiseer en moderniseer uw content

Bovenstaande geeft het eigenlijk reeds aan, een website met gewoon verschillende standaard informatieve pagina’s volstaat niet langer. Een mooi voorbeeld van hoe het wel moet is de website van (verrassend genoeg) Coca Cola. Dit miljardenbedrijf koos er voor om het over een compleet andere boeg te gooien en verving haar oorspronkelijke, ietwat stugge bedrijfswebsite door een compleet nieuwe, brandend actuele blog met interviews, wereldnieuws en vooral heel veel beeldmateriaal. Het gevolg was een flinke stijging in de zoekmachines en een nog grotere bekendheid voor toch reeds één van ‘s werelds bekendste merken.

Ik wil meer omzet

    Ik wil meer omzet.

    Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

    Bedrijfsnaam*

    Naam*

    Telefoonnummer*

    Ook online succes?

    Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
    We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.