Verhoog uw ROI door slimme inzet van sociale media.

Sinds de afgelopen 2 jaar maakt maar liefst twee derde van alle bedrijven gebruik van één of meerdere sociale kanalen om hun (potentiële) klanten te bereiken. In sommige bedrijfstakken,...
Conversie

Sinds de afgelopen 2 jaar maakt maar liefst twee derde van alle bedrijven gebruik van één of meerdere sociale kanalen om hun (potentiële) klanten te bereiken. In sommige bedrijfstakken, zoals bijvoorbeeld toerisme en de communicatiebranche, maakt zelfs vrijwel elk bedrijf gebruik van sociale media. De resultaten die zij hiermee behalen, zijn echter zeer verschillend. Sommige bedrijven hebben hun omzet en ROI aanzienlijk vergroot dankzij sociale media, terwijl andere ondernemingen tijd en geld in social media steken zonder hier enig resultaat voor terug te zien. Social media blindelings gebruiken levert een bedrijf dan ook weinig op. Wanneer Facebook, Twitter en andere sociale kanalen daarentegen aan de hand van een goed doordachte sociale media strategie worden gebruikt, hebben zij een enorm potentieel voor elk bedrijf.

Bepaal het doel bij uw inzet van sociale media

Elk bedrijf dat social media wil inzetten, dient zich allereerst de vraag te stellen welk doel het hiermee nastreeft. Is uw bedrijf bijvoorbeeld nieuw of wilt u met uw bedrijf een nieuwe markt betreden? Dan is uw voornaamste bedrijfsdoel om de zichtbaarheid van uw bedrijf te vergroten. U gebruikt social media dan om uw bedrijf en uw belangrijkste concurrentievoordeel te introduceren aan een groot publiek. Is uw bedrijf daarentegen al een bekende speler op de markt, maar leidt deze bekendheid nog niet tot omzet, dan zult u allereerst moeten nagaan waarom klanten uw bedrijf overslaan. Mogelijk hebben uw concurrenten een beter imago, maar het kan ook zijn dat u er niet in slaagt om klanten op het juiste moment te bereiken. Dit vraagt om een heel specifieke inzet van sociale media, gericht op het bereiken van een veel kleinere groep.

Bel mij terug.

Bel ons op 085 – 486 57 20 of vul het onderstaande formulier in. Wij bellen u z.s.m terug!







    See, think, do, care: in welke fase wilt u uw klanten beïnvloeden?

    Elk bedrijf gebruikt uiteindelijk social media om zijn (potentiële) klanten te beïnvloeden, maar het hangt van de strategie af hoe sociale media hier exact voor worden ingezet. Om dit wat concreter te maken, kan het door Google ontwikkelde see-think-do-care-framework worden gebruikt. In dit raamwerk worden (potentiële) klanten verdeeld over vier fasen waar zij zich in kunnen bevinden:

    • See-fase: elke persoon die mogelijk geïnteresseerd is in de producten (of diensten) die uw bedrijf levert;
    • Think-fase: iedereen die overweegt om binnenkort een product dat uw bedrijf biedt aan te schaffen;
    • Do-fase: iedereen die op het punt staat om daadwerkelijk een product van uw bedrijf of uw concurrenten te kopen;
    • Care-fase: al uw bestaande klanten.

    Is uw bedrijf nieuw? Dan gebruikt u sociale media om potentiële klanten in de see-fase te beïnvloeden. Heeft uw onderneming al vrij veel klanten, maar zijn zij nog weinig trouw aan uw bedrijf? Dan gebruikt u social media om klanten in de care-fase te benaderen.

    Bereik uw sociale media doel

    Klanten beïnvloeden in de see-, think-, do- of care-fase vraagt om een zeer verschillende inzet van sociale media. Bovendien hangt veel af van de concrete situatie van uw bedrijf en de markt waarop u zich begeeft. De professionals van Dutch Blue kunnen een social media plan voor u opstellen dat precies past bij uw bedrijf. Met de hulp van Dutch Blue leidt de inzet van sociale media voor uw bedrijf daadwerkelijk tot een hogere ROI en meer omzet.

    Ik wil meer omzet

      Ik wil meer omzet.

      Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

      Bedrijfsnaam*

      Naam*

      Telefoonnummer*

      Ook online succes?

      Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
      We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.