Customer journey mapping: het doorgronden van het klantgedrag.

Voordat uw klant online een product of dienst bij u afneemt, heeft hij/zij al een lange weg afgelegd. De reis die een klant maakt, bestaat uit verschillende onderdelen. Als ondernemer kan het
Conversie

Voordat uw klant online een product of dienst bij u afneemt, heeft hij/zij al een lange weg afgelegd. De reis die een klant maakt, bestaat uit verschillende onderdelen. Als ondernemer kan het interessant zijn om deze reis in kaart te brengen, want dit helpt u om de juiste keuzes te maken in verschillende bedrijfsprocessen. Hoe kunt u hier effectief mee aan de slag? En waarom is het doorgronden van het klantgedrag de sleutel tot succes? Wij vertellen u hier meer over in dit artikel.

Customer journey mapping: wat is het?

De weg die een (potentiële) klant aflegt naar de beslissing van een bepaalde aankoop, is interessant om vast te leggen en bovendien belangrijk als u het aantal verkopen wilt stimuleren. Dit wordt ook wel customer journey mapping genoemd. Dit is een methode die door veel marketeers wordt ingezet en helpt om de processen vanuit de klant te ervaren, maar ook te visualiseren en eventueel te verbeteren. Het maakt dus zichtbaar hoe uw klant tot bepaalde beslissingen komt in het aankoopproces van de producten of diensten die u te koop aanbiedt via uw website of webshop. Hoe kunt u dit succesvol vormgeven?

Wat is belangrijk?

Om het maximale uit customer journey mapping te halen, zijn een aantal factoren erg belangrijk. Zo is het van belang dat u weet wie uw klant is. Kennis over uw doelgroep helpt u om een customer journey goed in kaar te brengen. Identificatie is dus een belangrijke graadmeter voor succes. Om achter de beweegredenen van uw klant te komen, is het belangrijk dat u verschillende onderzoeksmethoden hanteert. Data is dus onmisbaar om de reis van uw klant te begrijpen.

Bel mij terug.

Bel ons op 085 – 486 57 20 of vul het onderstaande formulier in. Wij bellen u z.s.m terug!





Het succes van customer journey mapping

Customer journey mapping is daadwerkelijk succesvol als u het hart van uw doelgroep weet te raken. Ga op onderzoek uit naar de emotie, of dit nu positief of negatief is, en koppel dit aan de waarde of kracht van uw bedrijf of organisatie. Natuurlijk is customer journey mapping niet zoals de reële wereld. Het is onmogelijk om er alles in vast te leggen. Mensen worden gedurende het aankoopproces misschien wel afgeleid door uw concurrenten. Juist daarom is het van belang dat u expert bent in uw vakgebied en weet waarin u zich onderscheidt.

Ontdek de reis van uw klant

Wilt u zich verdiepen in de reis die een (potentiële) klant aflegt voordat hij/zij daadwerkelijk klant bij u wordt? Bent u benieuwd waar uw website of webshop kan worden verbeterd na aanleiding van de customer journey map? Neem dan contact met onze professionals op. We helpen u graag een groot online succes te worden én te blijven.

Ook online succes?

Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.