Google Ads (SEA).

Dutch Blue is jouw Search Engine Advertising partner

Wil je op korte termijn veel bezoekers op jouw website krijgen? Of wil je direct veel potentiële klanten op een specifieke productpagina krijgen? SEA oftewel Search Engine Advertising is dan dé oplossing! Dit is een online marketing methode waarbij je advertenties plaatst in de zoekmachines, zoals die van Google en Bing.

Wij hebben inmiddels jarenlange ervaring in het opzetten en beheren van Google Ads campagnes. Dit hebben wij voor bedrijven in verschillende branches kunnen en mogen doen. Onze SEA specialisten staan ook voor jouw bedrijf klaar om goede resultaten te behalen.

Onze SEA specialisten helpen je bij:

Google Ads
Google is hét grootste platform op het internet. Dagelijks maken hier miljoenen mensen gebruik van. Vergroot je bereik door het plaatsen van advertenties in Google!
Bing Ads
Bing is de één na grootste zoekmachine na Google. De concurrentie is daardoor minder groot, de kosten per klik zijn lager, ook valt ook hier heel veel te behalen! Klik hier voor meer informatie.
Google shopping
Ideaal voor webshop eigenaren die een hogere klikfrequentie en daarmee meer potentiële klanten willen behalen. Een visuele manier van het aanbieden van jouw producten. Klik hier voor meer informatie.
Retargeting
Retargeting campagnes zijn een goede manier om top-of-mind te blijven bij personen die jouw website al eens eerder hebben bezocht. Klik hier voor meer informatie.

De succesformule van Dutch Blue voor jouw SEA campagne

Vanuit onze Online Succes Strategie zetten wij de campagne op. Dit is de leidraad voor al onze online marketing campagnes, dus ook bij het uitvoeren en onderhouden van een SEA campagne. Data is de factor waarop wij sturen, want meten is weten! De cijfers van SEA liegen niet. Onze specialisten weten precies hoe vaak er op een advertentie wordt geklikt en of dit is gebeurd met een mobiel of via een desktop. Én met welke zoekterm er op de advertentie is geklikt.

Ook kunnen wij zien of er vooral mannen of vrouwen op de site terechtkomen en waar deze personen wonen. Deze data zorgt ervoor dat wij voor jou de campagnes volledig kunnen optimaliseren voor het beste resultaat.

Inmiddels hebben wij zoveel succesvolle campagnes uitgevoerd, dat wij simpelweg weten hoe je het beste resultaat behaald. Ook jouw bedrijf kan hier gebruik van maken en meer (online) succes realiseren. Wil jij weten wat een passende campagne oplevert? Vraag dan een kennismakingsgesprek aan met één van onze specialisten.

Veelgestelde vragen.

Wat is Google Ads?

Voorheen betaalde je voor het plaatsen van een advertentie in de lokale krant op een bepaalde dag. Met het Advertentieprogramma van Google (Google Ads) kun je dit nu ook online doen. Alleen biedt het iets meer mogelijkheden dan adverteren in de lokale krant.

Bij het adverteren in de krant kan je moeilijk bepalen wie het leest, wanneer die het leest en in wat voor vorm (beeld of tekst). Maar een nog belangrijker verschil is dat je met Google Ads kunt meten wie het heeft gelezen, op welk tijdstip, met welk apparaat en zelfs of deze tot actie over is gegaan. Uiteraard is het wel van belang dat je iemand hebt die je hierbij goed kunt helpen. Net zoals bij het drukken van een krant heb je bij het opzetten, beheren en optimaliseren van een Ads campagne ook specialisten nodig.

Is online marketing wat voor mijn bedrijf?

Misschien wel misschien ook niet! Ondanks dat we erg veel ervaring hebben met online marketing kunnen we hier (vooraf) geen panklaar antwoord op geven. Wat wij in ieder geval niet willen is zomaar een campagne opzetten zonder dat we vooraf wat onderzoek hebben gedaan. Uiteindelijk zijn ook wij gebaat bij een succesvolle campagne. De kans dat er ook voor jouw bedrijf online kansen liggen om doelstellingen te behalen vallen achten wij groot. Om goede prognoses te geven over de kosten en de baten moeten we echt verder in gesprek.

Wat kost online marketing?

Natuurlijk is dit een van de belangrijkste vragen die je hebt! Helaas is online marketing niet zoals een pak melk waarvan je er zo één uit de schappen haalt. Je zou kunnen zeggen “hoe meer (online) concurrentie je hebt, des te duurder online marketing voor jou kan zijn”. Dit schrikt misschien af, maar de kosten zeggen zeker niet alles. Het gaat erom wat het je op kan leveren! Maar als de kosten per verkoop die wij voor je weten te realiseren € 5,- is en deze zelfde € 5,- leveren jou € 25,- op kan het een zeer interessant verhaal worden. Kortom wij draaien de vraag liever om, wat kan online marketing jou opleveren?

Denk trouwens niet dat er met een klein budget geen mogelijkheden zijn. Het mooie van online marketing is dat je met een klein budget ook mooie resultaten kunt behalen en een beetje ondernemer pompt alles weer terug zodat die kleine budgetten beetje bij beetje grotere budgetten worden.

Waarom zou ik online marketing inzetten voor mijn website?

Precies, voor jouw website! Je hebt een website of misschien wel een webshop. Als het goed is één waar je waanzinnig trots op bent en welke een nog betere dienst of product aanbiedt. En nu maar wachten tot je klanten naar je website komen. Was het maar zo eenvoudig, of liever niet want hier komt Dutch Blue om de hoek kijken.

Je kunt nog zo’n mooie website hebben maar als je niet vindbaar bent wordt je niet gevonden en wordt het lastig om je doelen te bereiken. Op verschillende manieren kun je zorgen voor verkeer naar je hebt website. Google Ads bied verschillende mogelijkheden om ervoor te zorgen dat jou website goed gevonden wordt en als je dit goed inzet zorgt dit ervoor dat exact de mensen waar jij ….of beter gezegd, mensen die op zoek zijn naar jou product of dienst jouw website eenvoudig weten te vinden. Dit kan bijvoorbeeld doordat ze een zoekopdracht invoeren in de Google zoekmachine of doordat ze op een willekeurige website een reclame advertentie van je voorbij zien komen.

Ik wil meer omzet

Ik wil meer omzet.

Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

Bedrijfsnaam*

Naam*

Telefoonnummer*

Ook online succes?

Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.