De essentials van retargeting.

Afgelopen jaren is display advertising in Nederland razend populair geworden. Dit hangt samen met de trend dat online marketing wint van offline marketing. Veel kleinere bedrijven, houden zich nog...
Conversie

Afgelopen jaren is display advertising in Nederland razend populair geworden. Dit hangt samen met de trend dat online marketing wint van offline marketing. Veel kleinere bedrijven, houden zich nog niet op grote schaal bezig met online adverteren. Dat is zonde, want online adverteren wordt steeds toegankelijker! Retargeting draagt hier aan bij, omdat het ervoor zorgt dat bannerruimte automatisch verhandeld wordt. In dit artikel leest u waarom en vooral hoe retargeting uw bedrijf naar een hoger level kan tillen.

 

Hoe werkt retargeting?

Retargeting gaat uit van het ‘cookie-principe’. U kunt namelijk door middel van de javascript-code Smart Pixel, retargeting cookies plaatsen. Dit zorgt ervoor dat u de bezoekers van uw website of webshop, kunt identificeren en segmenteren. Vervolgens kunt u elk segment koppelen aan een specifieke advertentie, waardoor de campagne veel relevanter wordt voor uw klanten. Daarnaast bereikt u alleen bezoekers die uw bedrijf al eens hebben gezien, waardoor u direct de goede doelgroep treft. Het kopen van advertentieruimte gaat niet langer via persoonlijke onderhandelingen, maar kent tegenwoordig een automatisch inkoopproces (RTB, wat staat voor ‘real-time-bidding’).

 

Is retargeting geschikt voor mijn bedrijf?

Het korte antwoord is ‘ja’: retargeting is namelijk niet afhankelijk van het soort of de grootte van het bedrijf. U zult zien dat uw conversie erg hoog is ten opzichte van andere advertenties, aangezien u met retargeting heel gericht kunt adverteren. Daarnaast zijn de kosten erg controleerbaar: u kunt namelijk per impressie afrekenen en u stelt zelf een maximaal dagbudget in wat wordt ingezet tijdens de veilingen.
 
goosevpn-adds
 

Voor welke kanalen is retargeting geschikt?

Advertentieruimte wordt ingezet op het internet. Advertentieruimte op het web, geeft u de mogelijkheid om op bijna elke website te adverteren. Denk bijvoorbeeld aan veelgebruikte sites zoals die van de Telegraaf, Funda, Zoover, Marktplaats en NU.nl. Websites die niet geverifieerd zijn of waar ongeschikte content op staat, zullen niet in aanmerking komen voor de advertenties. Dit wordt zowel automatisch als handmatig gecontroleerd.

 

Wanneer is retargeting nuttig?

Vaak wordt retargeting constant ingezet. U zult ten alle tijden nieuwe bezoekers bereiken, omdat een klant slechts een bepaalde tijd na zijn/haar bezoek aan uw website, de advertenties te zien krijgt. Dus uw advertenties zullen het gehele jaar door relevant en actueel zijn, zowel voor u als voor de klant. Populaire momenten voor retargeting zijn Sinterklaas en Kerst, met name voor webshops. Dit is namelijk het moment om de klant over te halen voor het aanschaffen van een cadeau bij de desbetreffende webshop.

 

Wat zijn de stappen?

1. De basisinstellingen: kies het type campagne en het kanaal

2. De doelgroep: identificeer uw bezoekers en segmenteer ze eventueel

3. De locatie: voor internationale webshops, kunt u filteren op locatie

4. Advertenties koppelen: kies de advertentie voor uw doelroep

5. Bieden en budget bepalen: dit kunt u ten alle tijden nog aanpassen.

 

Uw bezoeker opnieuw bereiken?

Van alle bezoekers op uw site verlaat 98{62dccfd8668ad037337cfc22bd366782cebd813d3677f209723816e431a6cfbb} de site weer zonder gewenste conversie te verrichten. Met retargeting kunt u 95{62dccfd8668ad037337cfc22bd366782cebd813d3677f209723816e431a6cfbb} van deze bezoeker nogmaals bereiken. Heeft u een webshop of een website en wilt u uw bezoeker nogmaals bereiken? Wij helpen u graag! Wij stellen met u een passende campagne op en helpen u graag met het realiseren van uw doelstellingen. Neem contact met ons op of bel ons op 085 – 4865720.

Ik wil meer omzet

Ik wil meer omzet.

Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

Bedrijfsnaam*

Naam*

Telefoonnummer*

Ook online succes?

Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.