Echte influential marketing geloven ze wel!.

Bekende acteurs in reclamespotjes en celebrities die blijvend worden gekoppeld aan een merk. Iedereen weet nu dat deze influencers dik betaald worden om een merk te promoten. Kan het ook...
Conversie

Bekende acteurs in reclamespotjes en celebrities die blijvend worden gekoppeld aan een merk. Iedereen weet nu dat deze influencers dik betaald worden om een merk te promoten. Kan het ook anders?

Nieuwe vorm van influential marketing

Consumenten trappen er steeds minder vaak in. Acteurs krijgen veel betaald om in een bepaald merk te lopen, te gebruiken of zelfs te eten. Mensen trekken dit in twijfel, is het product nou echt goed en hip? Ze krijgen er immers veel voor betaald, ik zou ook wel van Red Bull naar Monster overstappen als ze me ervoor zouden betalen. Sinds kort is er een nieuwe vorm van influential marketing bedacht, namelijk de koppeling met social media.

Het vertrouwen van ‘echte mensen’

Social media is hot en happening, vooral onder de jongeren. Maar ook steeds meer ‘ouderen’ maken gebruik van sociale media. Op het internet zijn mensen opgestaan die iets wilden delen met de rest van de wereld. Puur vanuit passie bloggen en vloggen ze erop los over hele uiteenlopende onderwerpen. Zo ook over nieuwe producten of merken. Ze worden vertrouwt door het publiek omdat dit ‘echte mensen’ zijn. Hier ligt voor u de kans, wanneer deze bloggers/vloggers gebruik maken van uw product zal het product eerder vertrouwd worden. Plus als zij het product gebruiken, dan moet het toch wel goed zijn?

Nederlands voorbeeld

In Nederland zijn er tientallen vloggers actief. Zij genereren samen 45 miljoen views op hun YouTube filmjes. ING daagde bijvoorbeeld een aantal Youtubers uit om de #thebudgetchallenge aan te gaan. De filmpjes zijn zo gemaakt dat het een ‘gewoon’ filmpje is en leuk is om te kijken. Het filmpje van Dylan Haegens is ruim 450.000 keer bekeken door de doelgroep van ING, namelijk de jongeren.

Bekijk hieronder de video van Dylan Haegens en 2 andere voorbeelden:

Is influential marketing iets voor uw bedrijf?

Vindt u deze vorm van marketing wel interessant en wilt u wat ideeën opdoen? Ik help u graag met de ontwikkeling van de online campagne. Neem contact op of bel 085 – 486 57 20 voor een afspraak.

Ik wil meer omzet

    Ik wil meer omzet.

    Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

    Bedrijfsnaam*

    Naam*

    Telefoonnummer*

    Ook online succes?

    Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
    We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.