Een hogere omzet door succesvolle landingspagina’s..

...
Conversie

Een goede, professioneel opgezette landingspagina wordt door veel mensen en bedrijven tegenwoordig nog steeds behoorlijk onderschat. Dat is jammer, want een dergelijke pagina kan er op een eenvoudige manier voor zorgen dat uw bedrijf een aanzienlijk hogere omzet maakt. Een goede landingspagina zorgt er namelijk niet alleen voor dat uw product of dienst meteen in de kijker komt te staan, daarnaast beschikt de bezoeker meteen over alles wat hij of zij nodig heeft om meer informatie of bijvoorbeeld een offerte aan te vragen. Bent u toch nog niet helemaal overtuigd van de waarde van een landingspagina? Wij vertellen u graag wat de meerwaarde van een succesvolle landingspagina kan zijn voor uw bedrijf.

Wat is een landingspagina eigenlijk?

Een landingspagina is een pagina, op uw website, die speciaal wordt ontwikkeld met als doel om conversie te verwezenlijken. Deze conversie kan gericht zijn op het aanvragen van meer informatie, een offerte of het afnemen van een product of dienst. Het doelgerichte aspect van een landingspagina en de ingebouwde call-to-action zorgen er voor dat bezoekers op een effectieve manier worden aangezet tot actie. Indien u meteen een complete website voorschotelt aan uw bezoekers bestaat de kans dat deze overweldigd worden door het grote aanbod aan informatie. Dat is niet het geval indien u er voor kiest om een landingspagina te maken waardoor u meteen persoonlijk contact kunt hebben met een groot aantal geïnteresseerde klanten.

Waarom gebruikmaken van een landingspagina?

Zoals eerder in dit artikel aangegeven, wordt een landingspagina doorgaans steeds gebruikt om een specifiek product/dienst aan te prijzen of informatie te geven over één specifiek onderwerp. Daarnaast is het belangrijk dat er in de landingspagina een call-to-action wordt verwerkt die potentiële klanten moet aanzetten om bijvoorbeeld het contactformulier op de website in te vullen of telefonisch contact op te nemen. Ook het aanvragen van een offerte kan op deze manier op een efficiënte manier plaatsvinden. Wenst u een landingspagina op te zetten specifiek om een bepaald product te verkopen? Ook dat is mogelijk. Door de integratie van een eenvoudige, maar professionele button kunt u dat ene product op een zeer efficiënte manier te koop aanbieden en dat zonder dat u er zelf nog enig omkijken naar heeft. Een goed opgezette landingspagina verkoopt immers zichzelf.

Tips voor een succesvolle landingspagina

Hoe interessant een landingspagina ook mag zijn, het is belangrijk om in het achterhoofd te houden dat een landingspagina geen garantie voor succes is. Er zijn een aantal factoren die van belang zijn voor een succesvolle landingspagina. Een slecht opgezette landingspagina zal namelijk nooit het gewenste effect bereiken. Daarom hebben we een aantal tips op een rij gezet die bijdragen aan het succes van uw landingspagina.

Een succesvolle landingspagina moet een sterke en onvergetelijke indruk nalaten. Daarnaast moet de pagina in kwestie aansluiten op de huisstijl van uw onderneming. Zo weet de bezoeker meteen wie de achterliggende partij is. Dit schept vertrouwen waardoor potentiële klanten sneller geneigd zullen zijn om meer informatie aan te vragen of een product aan te kopen.

Ga gericht te werk

Een succesvolle landingspagina beschikt daarnaast ook over een duidelijke call-to-action. De bezoeker moet meteen weten wat het doel is van de pagina en hoe hij dat doel kan bereiken.
Probeer een zo specifiek mogelijke doelgroep aan te spreken met uw landingspagina. Door een (of enkele) doelgroep(en) te selecteren, kunt u een gerichter verhaal vertellen op de pagina. Dit draagt bij aan de kracht van de boodschap en de conversie van de landingspagina. Link de landingspagina aan uw website door middel van een zogenaamde sitemap. Hierdoor wordt uw landingspagina organisch goed gevonden, wat een gunstig effect zal hebben op uw vindbaarheid in de zoekresultaten.

Onze call-to-action

Het opzetten van een succesvolle landingspagina is geen eenvoudige taak. Zoals aangegeven moet deze pagina in balans zijn met een onderscheidende uitstraling, sterke boodschap en duidelijke call-to-action.

Wij helpen u graag met het opzetten van conversie gerichte landingspagina’s. Neem vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden voor uw onderneming. Even bellen mag natuurlijk ook op +31 (0)85 486 57 20.

Ik wil meer omzet

    Ik wil meer omzet.

    Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

    Bedrijfsnaam*

    Naam*

    Telefoonnummer*

    Ook online succes?

    Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
    We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.