Generatie Z, de nieuwe generatie met nieuwe behoeftes.

...
Actueel

Generatie Z is de generatie die zijn geboren vanaf ongeveer 1995. Dit is de nieuwe generatie waar we als marketeers rekening mee moeten houden, omdat zij weer andere behoeftes hebben dan generatie Y. Generatie Z is opgegroeid met het internet en is gewend aan een smartphone dus dit is voor hen niet heel erg bijzonder. Zij hebben veel geleerd van de vorige generatie, en hierdoor zijn er weer een hoop veranderingen waar je als organisatie op in dient te haken.

Persoonlijke service

Deze generatie is op de hoogte van alle ontwikkelingen in de online wereld en het gebruik van alle data. Hierdoor verwachten zij van organisaties extreem gepersonaliseerde service. Juist omdat deze generatie op de hoogte is van alle verzamelde data zijn zij erg gericht op hun eigen privacy. Het delen van hun persoonlijke gegevens is iets wat zij liever niet doen.

Je zou verwachten dat het hierdoor lastig is als organisatie om goede persoonlijk service te kunnen bieden. Echter staat deze generatie er wel heel erg voor open om goede feedback te geven. Hierdoor is het voor organisaties makkelijker om erachter te komen wat de verwachtingen zijn van deze generatie en hoe zij hieraan kunnen voldoen.

Social Media

Doordat generatie Z meer gesteld is op hun privacy en het liefst anoniem blijven op het internet, is o.a. Facebook dalend in gebruikers. Deze generatie post minder openbaar waar voor iedereen alles zichtbaar is. Instagram direct message en Snapchat zijn daarentegen populair, omdat de berichten persoonlijk worden verstuurd en niet openbaar zichtbaar zijn.

gebruik social media

Aankopen

Social media wordt ook gebruikt voor het ontdekken van nieuwe producten en referenties hiervan. De meeste producten worden ontdekt via Instagram en vervolgens zoekt men op YouTube naar een referentie van het product. Alhoewel men op Snapchat ook graag deelt hoe men de nieuwe producten ervaart.

Korte spanningsboog

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de aandacht van deze generatie snel wordt gegrepen. Je hebt maar liefst 8 seconde om ervoor te zorgen dat zij op jouw advertentie klikken. Zij moeten dus meteen onder de indruk zijn en willen daarnaast ook nog eens zelf kunnen kiezen of zij de advertentie volledig willen bekijken. Wanneer zij verplicht een advertentie af moeten kijken zijn zij gepikeerd.

Wanneer je de aandacht hebt getrokken en jouw advertentie wordt bekeken, dien je er ook nog eens voor te zorgen dat binnen 9,5 seconde alle belangrijke elementen aan bod zijn geweest. De spanningsboog van deze generatie is namelijk nog lager dan van generatie Y. Bij generatie Y was er nog sprake van een spanningsboog van 12,6 seconde. Dit betekent dus dat alles nog sneller impact moet maken en volledig duidelijk moet zijn.

spanningsboog

Influencers

De nieuwe social media celebrities zijn voor deze generatie belangrijker dan de traditionele celebrities. Dit komt omdat de social media celebrities eerlijk en oprecht overkomen in vergelijking tot de traditionele celebrities. Zij kunnen dus een groot aandeel hebben in de inhoud van jouw advertentie. En zij kunnen generatie Z ervan overtuigen, door de vele volgers, jouw product of de dienst te overwegen of daadwerkelijk aan te schaffen.

Vorm van advertenties

Niet alleen met de inhoud dien je rekening te houden, maar ook met de vorm van jouw advertentie. Jongeren staan niet alleen open voor nieuwe merken, maar ook voor nieuwe concepten. Zo worden zij enthousiast van de opties die virtual reality te bieden heeft en alles besturen doormiddel van hun stemgebruik. Hier kan je als organisatie op een creatieve manier zorgen voor nieuwe vormen van advertenties.

Knappe koppen

Het kan zo maar eens zijn dat jij hulp nodig hebt bij het maken of aanpassen van jouw advertenties op deze behoeftes. Onze knappen koppen verleggen iedere dag grenzen en kunnen jou hierbij ondersteunen. Heb jij onze hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

Ik wil meer omzet

    Ik wil meer omzet.

    Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

    Bedrijfsnaam*

    Naam*

    Telefoonnummer*

    Ook online succes?

    Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
    We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.