Hoe je mensen écht bereikt op LinkedIn, via hun professionele interesses.

Dagelijks worden er op LinkedIn berichten gepubliceerd, gedeeld en gesprekken gevoerd over duizenden – vaak zakelijke – onderwerpen. Dat is de kracht van dit platform. Maar als marketeer...
LinkedIn Interesse targeting Social media

Dagelijks worden er op LinkedIn berichten gepubliceerd, gedeeld en gesprekken gevoerd over duizenden – vaak zakelijke – onderwerpen. Dat is de kracht van dit platform. Maar als marketeer kan het ontzettend lastig zijn om in deze brei van content op zoek te gaan naar de doelgroep(en) voor jullie advertenties.

In 2019 heeft LinkedIn een mogelijkheid geïntroduceerd om in Campagnebeheer te targeten op interesses. Dat biedt mooie kansen om via dit kanaal aan mensen relevante advertenties te tonen die aansluiten op hun zakelijke interesses. Die worden bepaald aan de hand van hun gedrag op dit platform: welke content plaatsen en delen ze, waar houden ze zich mee bezig?

Interesse targeting is dus een extra optie om campagnedoelstellingen eenvoudiger te bereiken en zo jouw bedrijf te laten groeien.

 

Hoe werkt het targeten op interesses?

In LinkedIn Campagnebeheer zijn ruim 200 professionele interessecategorieën gedefinieerd. Er zit een gelaagde structuur in. Je kunt kiezen voor een complete toprubriek, maar ook voor verfijning via de subniveaus eronder.
Zomaar een paar voorbeelden: kunstmatige intelligentie, wereldeconomie en klantervaring. Maar er is dus veel meer. Dit geeft jou de mogelijkheid om doelgroepen vérgaand te verfijnen en de campagnes steeds meer op maat te maken.

 

Wat geeft dit ons voor mogelijkheden?

Het aanbieden van relevante ads en (gesponsorde) content aan de juiste doelgroepen kan helpen om merkbeleving te creëren of verder te ontwikkelen. Mensen zullen jullie brand gaan associëren met de thema’s die zij belangrijk vinden. In gerichte advertenties kun je hen verdiepende informatie aanbieden over die onderwerpen, maar ook wijzen op jullie oplossingen daarin.

Een voorbeeld, waarbij we dicht bij onszelf blijven:

Een LinkedIn-lid dat een volgende stap wil maken in de online marketing van zijn of haar bedrijf, komt in de tijdlijn iets van Dutch Blue tegen. Dat kan informatieve content zijn (zoals dit), waarvan die ondernemer iets leert over nieuwe mogelijkheden in marketing. Of het is een advertentie, die laat zien dat het soms ook interessant kan zijn om te kijken wat Dutch Blue kan betekenen. Bijvoorbeeld bij een marketing-onderdeel dat meer specifieke kennis vereist, of beter werkt in combinatie met andere acties. Maar ook wanneer het meer tijd en energie vraagt dan de ondernemer zelf kan of wil investeren.

Targeting op interesse kan ook helpen bij Account Based Marketing. Voor die campagnes is de account targeting op LinkedIn al een hele bruikbare tool. Die kun je nog verder versterken door interesse targeting. Een krachtige combinatie om een doelgroep te bereiken van potentiële kopers, die al interesse hebben getoond (of dat waarschijnlijk gaan doen) in content die relevant is voor jullie business.

Natuurlijk kun je ook prima combineren met de andere bestaande targeting opties.

Een andere mogelijke toepassing van interesse targeting zien we bij het werven van nieuwe medewerkers. Je kunt als bedrijf heel gericht relevante content tonen aan werkzoekenden. Hun zakelijke interesses zullen immers vrijwel altijd aansluiten bij de branche waarin ze graag willen werken. Maar het kan zelfs nog een stap verder gaan: door de doelgroep meer te vertellen over jouw organisatie kun je wellicht mensen triggeren die nog niet eens direct op zoek zijn.

Interesse targeting kan dus een heel goed hulpmiddel zijn om meer rendement te halen uit je marketingbudget.

Wil je meer over LinkedIn adverteren weten? Neem dan eens contact op met Dutch Blue

Ik wil meer omzet

    Ik wil meer omzet.

    Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

    Bedrijfsnaam*

    Naam*

    Telefoonnummer*

    Ook online succes?

    Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
    We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.