Een betere Google ranking door online reviews.

Ieder jaar is het voor bedrijven weer de vraag wat er op dat moment het beste gedaan kan worden op het gebied van SEO. Wat SEO precies is? SEO is de afkorting van Search Engine Optimization en is...
Conversie

Ieder jaar is het voor bedrijven weer de vraag wat er op dat moment het beste gedaan kan worden op het gebied van SEO. Wat SEO precies is? SEO is de afkorting van Search Engine Optimization en is een belangrijk onderdeel van zoekmachinemarketing. Met SEO hebben we het over alle werkzaamheden die er toe bij kunnen dragen dat een website hoog verschijnt in de zoekmachine resultaten. Bedrijven zijn continu op zoek naar dé manier om zo hoog mogelijk in zoekmachines te komen. Hoe hoger uw bedrijf in een zoekmachine verschijnt, des te meer verkeer u daardoor ontvangt. En we weten allemaal waar meer verkeer vaak toe leidt; meer verkopen en aanvragen.

Wat is belangrijk voor SEO?

Er zijn eigenlijk drie belangrijke pijlers binnen SEO namelijk: on-page SEO, off-page SEO en het technische aspect. Bij de techniek draait het om bijvoorbeeld laadsnelheid en de user experience. Hoe klantvriendelijk is uw website? Bij on-page SEO gaat het om de content die op de website staat. Is deze content relevant voor naar wat men zoekt en wordt er met enige regelmaat iets gepost? Wanneer het aankomt op off-page SEO wordt er vooral gekeken naar linkbuilding, wat nog altijd heel belangrijk is voor het online sterker maken van uw site. Maar wat is linkbuilding precies?

Linkbuilding

Al vrijwel vanaf het begin dat SEO er is, is er ook linkbuilding. De naam zegt het al, linkbuilden beslaat het bouwen van links op andere websites. Deze links verwijzen dan naar uw website. Hierbij wordt de mate van autoriteit bepaald, waarbij vragen als ‘Wie praat er over het bedrijf’ en ‘Hoe vaak wordt er gesproken over het bedrijf’ een belangrijke rol spelen. Het is in het leven geroepen om de positie in Google op een goede en eerlijke manier te bepalen, maar helaas werd daar door de jaren heen steeds meer misbruik van gemaakt. Het algoritme werd zogezegd ‘ontdekt’ door SEO’ers. Natuurlijk wordt er nog steeds waarde gehecht aan linkbuilding, ruim 50%, maar u kunt ook iets anders doen. Wat, vraagt u? Ga voor online reviews!

Wat is de waarde van een online review?

Doordat sommige SEO methodes steeds makkelijker te beïnvloeden zijn, heeft Google gezocht naar iets nieuws. Iets nieuws waarmee de echte waarheid zoveel mogelijk benaderd wordt. Ten slotte, wat komt er nou dichter bij de echte waarheid dan de mening van bestaande klanten? In online reviews beoordelen klanten een bedrijf en vaak geven ze daarin hun ongezouten mening. Zijn ze blij met u als bedrijf of juist niet? Dan laten ze dat duidelijk merken.

Reviews laten de ware aard zien

Reviews zijn dus heel betrouwbaar en geven een goed beeld van een bedrijf, wat de zoekmachine weer goed kan gebruiken voor het beoordelen van de website. Niet alleen hecht Google veel waarde aan reviews, ook de klant vindt reviews zeer waardevol. Maar liefst 85% vertrouwt deze reviews en ziet het in zekere zin als een persoonlijke aanbeveling. Bijna iedereen, 97%, leest zelfs eerst de reviews voordat het overgaat tot kopen. Waarschijnlijk herkent u dat ook.

Voordat u überhaupt iets koopt, gaat u eerst even lezen wat eerdere klanten van het product vinden. Positieve reviews zijn ontzettend belangrijk. 73% van de mensen heeft namelijk meer vertrouwen in een bedrijf wanneer het positieve reviews heeft. Nu zult u zich waarschijnlijk afvragen hoe positief dit dan moet zijn. Voor ongeveer de helft van de mensen zijn 4 van de 5 sterren het minimum. Wanneer uw bedrijf minder sterren heeft, is de kans groot dat de klant voor een ander bedrijf kiest.

Bel mij terug.

Bel ons op 085 – 486 57 20 of vul het onderstaande formulier in. Wij bellen u z.s.m terug!







    Waar kunnen klanten een online review achterlaten?

    Uiteraard is het niet de bedoeling dat u reviews zelf gaat schrijven. Dat is een slecht idee zelfs. Wat u wel moet doen is ervoor zorgen dat klanten makkelijk en snel een review bij u achter kunnen laten. Daarnaast is het ook heel belangrijk om als bedrijf zijnde op geplaatste reviews te reageren. Ruim 30% van de mensen vindt dit namelijk belangrijk en heel waardevol.

    Een bekende Amerikaanse website waarop mensen reviews kunnen plaatsen, is de website Yelp. Dit platform wordt met name gebruikt bij het beoordelen van restaurants. Bekende Nederlandse platforms zijn onder andere Feedback Company, Kiyoh en natuurlijk Facebook. Aan Feedback Company en Kiyoh hangt een prijskaartje, maar zijn alsnog zeer betaalbaar. Reviews die via Google worden geplaatst, zijn natuurlijk nóg waardevoller. Ze komen binnen via het eigen medium en worden dan ook zwaarder gewogen.

    Hoe krijg ik reviews?

    Er zijn diverse manieren om klanten een review te laten schrijven, bijvoorbeeld door ze een persoonlijke mail te sturen nadat ze iets gekocht hebben. In die mail vraagt u om een beoordeling en daar wordt verrassend veel op gereageerd. Blijkt dit voor uw bedrijf echter minder goed te werken? Geef klanten dan bijvoorbeeld een korting in ruil voor een review.

    Conclusie

    SEO blijft altijd lastig te doorgronden en vaak hoopt men erop dat het juiste gedaan wordt om zo hoog mogelijk in de zoekmachine te komen. Wel is duidelijk dat online reviews steeds belangrijker worden voor SEO. Ga er dus voor en laat uw klanten eerlijke en oprechte reviews schrijven! Wilt u ook online succes? Neem dan snel contact op met onze SEO specialist!

    Ik wil meer omzet

      Ik wil meer omzet.

      Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

      Bedrijfsnaam*

      Naam*

      Telefoonnummer*

      Ook online succes?

      Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
      We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.