Je hebt waarschijnlijk al een goed beeld van wat je wilt uitstralen en wat je wilt bereiken met je organisatie. Dan ben je al op de helft van een goede online strategie. Maar weet je bijvoorbeeld wat je belangrijkste concurrenten aanbieden? Wat de behoeften van je doelgroep(en) zijn? Of wat de belangrijke trends en ontwikkelingen zijn binnen jouw branche? De externe analyse geeft jouw organisatie antwoord op deze vragen.
Een externe analyse, langer dan je neus lang is.
In de externe analyse geef ik antwoord op alle bovenstaande vragen. Daarnaast zal ik je ook inzicht geven in hoe je concurrenten omgaan met de door jouw gekozen markt. Ook onderzoek ik het zoekproces van jouw potentiële klant en hoe je concurrenten hier op inspelen.
Hierin verschilt de externe analyse voor jouw online succes met een “gewone” externe analyse, waar je alleen informatie krijgt over de grootte van de doelgroepen en het aantal concurrenten. Voor jouw online succes is het echter ook belangrijk om te onderzoeken hoe het zoekproces in zijn werk gaat, welke trefwoorden daarbij belangrijk zijn, maar vooral hoe je op de informatie uit de externe analyse kunt inspelen. Daarnaast kan ik ook voor je onderzoeken hoe jouw concurrenten het op dit gebied doen en welke communicatiemiddelen zij inzetten om de online succes te behalen.
Speel consequent in op de markt.
De belangrijkste vraag die beantwoord wordt tijdens de externe analyse voor jpuw organisatie is: “Hoe kunnen wij met onze unieke toegevoegde waarde inspelen op de behoeften vanuit de branche?” Jouw online succes is namelijk niet afhankelijk van 1 factor. Online succes hangt niet af van de grootte van je branche of de jaarlijkse groeicijfers. Ook het feit dat je weinig concurrenten hebt wil niet per definitie zeggen dat je lekker achterover kunt leunen. Om echt online succes te behalen, zal je moeten inspelen op de markt. Ik help je hier bij. Samen maken we inzichtelijk waar je kansen liggen en hoe je op de behoeften van jouw potentiële klanten kunt inspelen.
Ontdek de huidige stand van zaken.
Ik kan nog uren doorpraten over waarom het belangrijk is om een externe analyse te laten uitvoeren. Dit doe ik liever persoonlijk met je. Dan kan ik je gelijk laten zien hoe goed je concurrenten zich online profileren en wat veelgebruikte trefwoorden zijn bij je doelgroepen. Als je een datum kiest en een lekker bakje koffie klaar zet (melk en suiker graag), dan neem ik iets lekkers mee en leg ik je alles uit.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.