Bewust inspelen op het onderbewustzijn van uw klant met neuromarketing!.

Neuromarketing? Waar u ook gaat of staat overal vinden wij tegenwoordig reclame. Van de traditionele reclameborden langs de weg en in de bushokjes tot aan de onlinemarketingkanalen die nu gebruikt...
Conversie

Neuromarketing?

Waar u ook gaat of staat overal vinden wij tegenwoordig reclame. Van de traditionele reclameborden langs de weg en in de bushokjes tot aan de onlinemarketingkanalen die nu gebruikt worden, denkend aan Facebook. Is het niet vreemd dat u een blikje Coca Cola kunt herkennen aan alleen het design zonder dat u het logo ziet? Kunt u zich voorstellen wat het voor uw bedrijf kan betekenen wanneer de consument uw product herkent zonder zich hierin verdiept te hebben. Door constante blootstelling aan reclame neemt de boodschap die het bedrijf wilt uitdragen een plekje in het brein zonder dat u het ook maar door heeft. Deze psychologische kant van de marketing noemen wij neuromarketing. Er wordt bewust ingespeeld op het onderbewustzijn van de consument.

De reclame commercials van Vanish Oxi Action zijn hier een goed voorbeeld van. Een luidruchtige reclame waarin de merknaam regelmatig wordt herhaald en u niet om de roze wasmiddelpot heen kan. Binnen no time denkt u deze reclame vergeten te zijn. Tot wanneer u in de supermarkt loopt en langs de fel roze Vanish pot wandelt. Onbewust herinnerd u de commercial en denkt na over hoe makkelijk de net gemaakte vlek uit uw overhemd gaat met Vanish. De kans op een aankoop is dan zeer groot omdat u niet rationeel nadenkt over eventuele andere opties.

Design smaakt beter

Om nog een duidelijker beeld te krijgen wat de werking van neuromarketing is volgt hier een voorbeeld. De strijd tussen de frisdrank giganten Pepsi en Coca-Cola is voor iedereen wel bekend. Diversen onderzoeken hebben uitgewezen dat bij blind proeven Pepsi lekkerder wordt gevonden dan Coca-Cola. Het meest opvallende is dan ook wanneer er cola geproefd wordt maar dan met de logo’s van de merken erbij, dat juist Coca-Cola door een grotere groep lekkerder wordt bevonden. De kracht van het logo speelt hier dus een grote rol. Dit is het resultaat van jarenlang investeren in de marketing. De consument heeft een positief gevoel gekregen bij het zien van het logo omdat het geassocieerd wordt met de slogan “Open Happiness” en de nieuwste slogan “Taste the feeling”. Design kan uw product of dienst beter of lekkerder laten aanvoelen. De grafisch designers van Dutch Blue kunnen ook toegevoegde waarde geven aan uw bedrijf. U kunt vrijblijvend contact met ons opnemen en wij denken met u mee, hoe wij neuromarketing in uw bedrijf kunnen gaan toepassen.

Bel mij terug.

Bel ons op 085 – 486 57 20 of vul het onderstaande formulier in. Wij bellen u z.s.m terug!







    Stap voor stap

    Het wil zeker niet zeggen zodra u een catchy slogan hebt bedacht dat dit automatisch gelinkt wordt aan meer sales, website bezoekers of naamsbekendheid. Hier is een uitgebreide planning voor nodig die zorgt voor de juiste verspreiding van de reclameboodschap. Door gebruik te maken van vooral visuele content zoals video’s en afbeeldingen. Ondersteund door pakkende audio slogans samen met muziek die er weer voor zorgen dat er ingespeeld wordt op het gevoel en de emotie. Visuele content heeft een groter effect dan alleen een stuk tekst. Over het algemeen trekt een tekst met relevante afbeeldingen 94{62dccfd8668ad037337cfc22bd366782cebd813d3677f209723816e431a6cfbb} meer de aandacht dan een tekst zonder afbeelding. Ook wordt visuele content zeker 60.000 keer sneller verwerkt door onze hersenen dan een stuk tekst. Hier ligt voor veel bedrijven veel potentie die nog te weinig werken met visuele informatie of voor bedrijven die het op een verkeerde manier toepassen.

    Vier tips uit de neuromarketing

    U weet nu wat neuromarketing is en wat het voor een bedrijf kan betekenen. Hier volgen een aantal tips om toe te passen in uw eigen bedrijf, uiteraard kunnen wij dit ook voor u doen en daarbij een passende strategie uitstippelen.

    1. Storytelling: onderschat niet de kracht van een goed verhaal. Wanneer de consument zich kan inleven in jouw product of dienst raken mensen sneller emotioneel verbonden. Hierdoor stijgt de deelfactor en die is juist belangrijk om de conversie te laten stijgen.
    2. Gezichtsuitdrukking: Gebruikt u afbeeldingen of video’s waarin personen te zien zijn? Zorg dan dat deze personen een glimlach op hun gezicht hebben. Mensen kopiëren vaak de gezichtsuitdrukking die zij zien bij de ander. Dit levert positieve merkassociaties op.
    3. Muziek: Muziek is bepalend voor het succes van een video of commercial. Denk goed na welke muziek het beste past met het gevoel en de boodschap die het bedrijf wilt uitstralen. Wanneer de juiste muziek gebruikt wordt zal de emotionele relatie met de klant versterkt worden. Voor een lange termijn relatie is muziek key.
    4. Humor: Een goede grap of woordspeling kan groots aanslaan en viral gaan. Lachen wekt namelijk positieve merkassociaties op. Let wel goed op dat uw doelgroep openstaat voor humor in de content anders kan de plank volledig mis worden geslagen. Breng vooral actualiteit in de humor zo blijft de content relevant.

    Neuromarketing is niet meer weg te denken uit een goede marketing strategie. Onze marketing specialisten zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en hebben al ruim 10 jaar ervaring op dit gebied. Wilt u ook het maximale halen uit uw marketing? Wacht dan niet langer en maak een (vrijblijvende) afspraak met een van onze marketing specialisten.

    Ik wil meer omzet

      Ik wil meer omzet.

      Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

      Bedrijfsnaam*

      Naam*

      Telefoonnummer*

      Ook online succes?

      Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
      We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.