Maak uw bedrijf groot met e-mail marketing!.

Ooit gedacht aan het feit dat vrijwel iedereen in de wereld internet heeft in de ontwikkelde landen. En dat als bijgevolg ook bijna iedereen één of meer e-mail adressen heeft? Ook in deze tijd van...
Conversie

Ooit gedacht aan het feit dat vrijwel iedereen in de wereld internet heeft in de ontwikkelde landen. En dat als bijgevolg ook bijna iedereen één of meer e-mail adressen heeft? Ook in deze tijd van vernieuwde social media is marketing via e-mail dus altijd nog een goed plan.

De voordelen van e-mail marketing als bedrijf

Stelt u zich de volgende situatie even voor: u heeft een nieuwe zaak geopend en wil deze aan de man brengen. U heeft iets goeds te verkopen en wilt dat iedereen in de wereld daarvan af weet. Enerzijds heeft u dan de mogelijkheid om flyers op straat uit te delen, of bepaalde borden met acties voor uw winkel te zetten. Echter zult u hier alleen maar een beperkte groep mensen mee bereiken die toevallig langslopen. De kracht van internet bij promotie moet niet worden onderschat. Met mail kunt u namelijk een hele groep geïnteresseerden bereiken. Op die manier kunt u uw klanten bestand uitbreiden. Dit geldt niet alleen bij kleine zaken, maar ook bi de grote multinationals. Wanneer u zich op de massa richt, zult u altijd een bepaalde groep aanspreken, waar u dan uiteraard als bedrijf profijt van heeft. Met e-mail marketing bespaart u overigens ook veel geld. Posters, flyers of andere acties kunnen natuurlijk veel mensen trekken, maar kan ook ten koste gaan van de omzet. Met een e-mail is hier echter geen sprake van. Het kost namelijk bijna niets.

Het belang van uniekheid

Uniekheid is belangrijk bij het construeren van een goede email. Veel e-mail marketing gaat gepaard met saaiheid en zakelijkheid. Er worden veel gebruikelijkheden en standaard teksten ingezet, waarbij de slimme lezer allang door heeft dat het een simpel marketing-trucje is om een bepaald product te verkopen. Ze zullen dan ook snel stoppen met lezen en doorgaan met het lezen van andere mails, waarbij uw marketingmail in de vergetelheid terecht komt. Alle moeite is dan voor niets geweest en dat is uiteraard zonde. Het is van belang om een tekst goed te triggeren, waarbij u verschillende soorten mensen geïnteresseerd kunt maken.

Een persoonlijke aanpak is het halve werk

Dutch Blue kan u helpen met de juiste strategie verzinnen om samen een succesvolle e-mailmarketing campagne op te zetten. Een van de zaken die bijvoorbeeld van belang is: een persoonlijke aanpak, de lezer moet het gevoel krijgen dat de mail puur op hem gericht is, en dat hij echt iets te winnen heeft bij het aanschaffen van een bepaald product. Dit kun je door de e-mail zo ver mogelijk te personaliseren. Zorg ervoor dat u alle slechte marketingtrucs vermijdt, dit kan alleen voor ergenis zorgen. Bij Dutch Blue kunnen wij u helpen om dit naar uw wensen succesvol te laten verlopen. Op die manier geeft u uw werk uit handen qua marketing en kunt u zich op de andere zaken richten. Nieuwsgierig hoe wij u kunnen helpen? Neemt u dan vrijblijvend contact met ons op.

Ik wil meer omzet

    Ik wil meer omzet.

    Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

    Bedrijfsnaam*

    Naam*

    Telefoonnummer*

    Ook online succes?

    Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
    We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.