Hoe sociaal is uw zakelijke social media?.

U wilt met uw organisatie online resultaat behalen. Wij zorgen ervoor dat u online succesvol wordt én blijft. Dutch Blue heeft al meer dan 5 jaar ervaring in scoren met online...
Social media

U wilt met uw organisatie online resultaat behalen. Wij zorgen ervoor dat u online succesvol wordt én blijft. Dutch Blue heeft al meer dan 5 jaar ervaring in scoren met online aanwezigheid.

Belang zakelijke social media kanalen

In een tijd waarin social media een prominente plaats heeft ingenomen in het dagelijks leven, is het wellicht interessant om uzelf de vraag te stellen hoe “social” uw bedrijf tegenwoordig echt is. Veel bedrijven gaan er namelijk nog steeds van uit dat het voldoende is om aanwezig te zijn op bijvoorbeeld Facebook en Twitter. Uiteraard is dat in de praktijk niet langer het geval. Vroeger was gewoon over een eenvoudige pagina beschikken vaak voldoende om klanten een gevoel van vertrouwen en veiligheid te bieden. In een wereld waarin social media een belangrijk onderdeel is geworden van ons dagelijks leven is dat echter niet langer het geval. Oogt uw zakelijke social media niet voldoende professioneel en wordt er geen daadwerkelijke meerwaarde op geboden, dan kan dat klanten zelfs afschrikken. Het mag in ieder geval duidelijk zijn, het belang van professionele en zakelijke social media kanalen valt niet meer te onderschatten.

Een extra manier van communiceren

Veel bedrijven zien hun zakelijke social media kanalen nog steeds als een leuk extraatje. Dat is bijzonder jammer, want op die manier doet u afbreuk aan de meerwaarde die dergelijke communicatiekanalen te bieden hebben. Potentiële klanten die van plan zijn om bij u een bepaalde dienst af te nemen of een product aan te kopen zullen steeds vaker even een kijkje gaan nemen op websites als Facebook en Twitter om een beter beeld te krijgen van niet alleen het bedrijf op zich, maar ook van de mensen die er werken. Het is dan ook erg belangrijk om via uw zakelijke social media een band te leggen tussen uw (potentiële) klanten en de medewerkers van uw bedrijf. Op deze manier ontstaat er een zo optimaal mogelijke vertrouwensband die deuren opent richting een langdurige samenwerking.

Pas op voor een geautomatiseerde look & feel

Wanneer u naar enkele populaire pagina’s op zakelijke sociale media kijkt zal het u ongetwijfeld reeds zijn opgevallen dat de content niet zelden geautomatiseerd oogt. Met andere woorden, er wordt af en toe eens wat geplaatst, maar de informatieve waarde van de content is eigenlijk verwaarloosbaar. Dat is jammer, want ook dergelijke zaken kunnen afbreuk doen aan het vertrouwen dat zo belangrijk is om potentiële klanten mee te binnen te halen. Een klant die het gevoel heeft dat er teveel wordt geautomatiseerd zal doorgaans snel zijn of haar interesse in uw bedrijf verliezen. Probeer er altijd alles aan te doen om er voor te zorgen dat de content op uw social media kanalen daadwerkelijk een bepaalde meerwaarde biedt en niet geforceerd of geautomatiseerd overkomt. Dat is de sleutel tot kwalitatieve bedrijfsmedia die de basis legt voor enkele ongetwijfeld langdurige samenwerkingen.

Hoe sociaal is uw media?

Standaard berichten sturen heeft dus geen effect (meer). Anno nu worden de professionele en zakelijke social media kanalen steeds persoonlijker. Dit staat in lijn met de trend, personen doen zaken met personen in plaats van bedrijven met bedrijven. Een voorbeeld van hoe u het beste uw social media berichten kan genereren kan ik u dan ook niet geven. De belangrijkste eigenschap is namelijk dat het vanuit uzelf komt en niet vanuit uw bedrijf of adviseur. Als advies wil ik dan ook meegeven om in uw berichtgeving, of die van uw medewerkers, iets persoonlijks mee te nemen.

Vindt u het toch lastig om uw zakelijke social media vorm te geven? Wij helpen u graag met het advies, de structuur en de overige randzaken, want hoe persoonlijk en social is uw media als u het volledig uitbesteed? Neem contact met ons op of bel naar 085 – 486 57 20 voor een afspraak.

Ik wil meer omzet

Ik wil meer omzet.

Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

Bedrijfsnaam*

Naam*

Telefoonnummer*

Ook online succes?

Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.