Inhakers zorgen voor een flink bereik!.

...
Actueel

Het is al een tijdje bekend wat inhakers zijn – content die inspeelt op de actualiteit – en toch maken nog niet veel organisaties hier gebruik van. Uit onderzoek is gebleken dat een goede inhaker zorgt voor veel (gratis) aandacht in de media. Wanneer je een goede inhaker inzet is de kans groot dat jouw inhaker veel gedeeld wordt. En waar je op moet letten bij een goede inhaker lees je in dit artikel!

Het slimme algoritme

Het bereik dat je hebt op social media wordt in grote mate bepaald door het slimme algoritme. Aan de hand van interesses, de populariteit van het bericht, de populariteit van de gebruiker, het type content en de actualiteit wordt door het slimme algoritme bepaald of content interessant is voor de gebruiker. Op het moment dat je een goede inhaker inzet sluit dit dus aan op bijna alle punten waar het slimme algoritme naar kijkt.

Een inhaker is namelijk content die op het juiste moment inspeelt op een actualiteit. En een goede inhaker wordt vaak gedeeld op social media. Door de combinatie van de actualiteit en de toenemende populariteit van de content, is het relevanter voor het slimme algoritme. HEMA is één van de koplopers als het gaat om goede inhakers.

Kwalitatieve inhaker

Om ervoor te zorgen dat je een goede inhaker bedenkt is het belangrijk dat de content actueel, positief, relevant, origineel en zonder commerciële boodschap is. Ook vraagt het creativiteit en snelheid. Diegene die als eerste met een inhaker komt krijgt de prijs van originaliteit. Nadat een organisatie een inhaker heeft gepost volgen er vaak varianten op de eerder geposte inhaker. Dus zorg ervoor dat jij als eerste een inhaker post zodat jij scoort met originaliteit.

Inhaker

Brainstormen

Om tot een goede inhaker te komen kan je met medewerkers en eventueel klanten samen gaan zitten om hierover te brainstormen. Trouwe klanten kennen jouw merk door en door en weten hier vaak wel raad mee. Het is een creatieve sessie waarbij geen negatieve reacties worden gegeven, om zo de creatieve flow te stimuleren.

Mocht je het idee hebben dat dit voor jouw organisatie geen mogelijkheid is dan zijn er ook altijd bureaus die je kunt inschakelen.

‘Het’ moment

Er zijn per jaar meerdere actualiteiten waar je op voorhand inhakers voor kunt bedenken. Zo is er een inhaakkalender beschikbaar waar alle social topics in worden getoond. Hierdoor zijn er al een hoop data waar je een inhaker voor kunt opzetten. Het zijn ook jaarlijks terugkomende gebeurtenissen, hierdoor kan je misschien gebruik maken van meerdere inhakers die tijdens een brainstormsessie ontstaan.

Om ervoor te zorgen dat je op het goede moment de inhaker post is het belangrijk dat de gebeurtenis nog daadwerkelijk nieuws is. Eigenlijk dien je ervoor te zorgen dat je de post in het begin van de nieuwscurve plaatst. Dit is lastig, want dit betekent dat de journalisten nog bezig zijn met het schrijven van het nieuws. Een oplossing hiervoor is een social media monitoring tool. Hiermee kan je nieuws oppakken voordat het de grote headlines heeft bereikt. Niet alleen jaarlijks terugkerende gebeurtenissen, maar ook op het dagelijks nieuws kunnen inhakers inspelen. En dit is mogelijk door gebruik te maken van een social media monitoring tool.

Mocht je er niet aan uit komen dan helpen we je graag! Voor advies, neem contact met ons op. En onder het genot van een kop koffie en een stroopwafel bespreken we de mogelijkheden.

Ik wil meer omzet

    Ik wil meer omzet.

    Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

    Bedrijfsnaam*

    Naam*

    Telefoonnummer*

    Ook online succes?

    Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
    We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.