Meer conversies verkrijgen op uw website? Ga aan de slag met deze tips!.

Jouw website is jouw belangrijkste visitekaartje. Steeds meer klanten zoeken online naar informatie voor een aankoop of dienst. Uiteraard wil je bovenaan staan bij de zoekmachines. Zelfs al wordt...
Actueel

Jouw website is jouw belangrijkste visitekaartje. Steeds meer klanten zoeken online naar informatie voor een aankoop of dienst. Uiteraard wil je bovenaan staan bij de zoekmachines. Zelfs al wordt jouw website makkelijk gevonden, dan nog moet de bezoeker overtuigd worden om over te gaan tot actie. Meer conversies verkrijgen? Wij geven je graag tips!

Zorg dat jouw website een gericht doel (publiek) heeft

Je hebt een website, maar toch vallen de resultaten nog een beetje tegen. Het komt vaak voor bij ondernemers. Vraag jezelf eerst af wat het doel is van jouw website. Is de website puur om de bezoeker te informeren of wil je wel dat ze ook overgaan tot actie?

Acties kunnen in verschillende vormen voorkomen. Het kan gaan om een aankoop van een product via de website, het invullen van een contactformulier, het inschrijven op een nieuwsbrief of gewoon contact opnemen met jouw bedrijf. Zoals je wel merkt, is dit een belangrijk onderdeel voor het online succes van jouw zaak. Maar hoe zorg je ervoor dat een bezoeker in plaats van gewoon wat rondneuzen op jouw website overgaat tot een actie? Dit doe je door duidelijk te zijn met de informatie en met een call-to-action. Die ervoor zorgt dat het makkelijk wordt voor de bezoeker om een actie te ondernemen.

Plaats relevante informatie op jouw website

Denk bij de content die je plaatst aan de behoeften van jouw doelgroep. Naar welk type informatie zoeken jouw bezoekers? De beste manier hiervoor is door in gesprek te gaan met jouw doelgroep. Wat verwachten ze van de website? Welke vragen hebben ze? Biedt datgene aan waar zij behoefte aan hebben. Dit zal ervoor zorgen dat zij ook vaker jouw website zullen bezoeken, omdat ze weten dat jij aanbiedt waar zij naar op zoek zijn.

Zorg voor een goede uitstraling van jouw website

Als jouw website gebruiksvriendelijk is, dan zal de conversie ook gaan stijgen. Een goed design kan ervoor zorgen dat jouw bezoekers de juiste informatie makkelijk vinden, en door de blog of webshop worden geleid door middel van goede call-to-actions. Het is daarom verstandig om ervoor te zorgen dat de call-to-action meteen zichtbaar is wanneer jouw landingspagina wordt geopend.

Het gebruik van grote afbeeldingen, dubbele teksten, bewegende GIF’jes of zelfs te opvallende kleurencombinaties kunnen als storend worden ervaren. Een bezoeker zal dan ook niet lang op jouw website blijven als deze als te storend wordt ervaren. Dus zorg voor de een rustige uitstraling, zodat de klant rustig zijn tijd kan nemen om tot actie over te gaan.

Maak de structuur zo overzichtelijk mogelijk

Een goede interne link zorgt voor meer bezoekers via de traditionele zoekmachines zoals Google en Bing. Een goede menustructuur zorgt er voor dat alle informatie makkelijk te vinden is. Wie lang moet zoeken naar iets, zal al sneller zijn zoektocht opgeven.

Optimaliseer de laadsnelheid van jouw website

Een goede ervaring van bezoekers hangt ook af van de laadsnelheid van de website. Je wilt niet dat een potentiële klant gefrustreerd wordt omdat de pagina’s traag laden. Als een bezoeker de informatie niet snel ziet, dan verlaat hij de website. Zo mis je heel wat klanten die wellicht wel interesse hadden in jouw product of dienst. Daarnaast helpt ook een snelle website voor een betere positie in zoekmachines!

Meer conversies verkrijgen? Schakel onze knappe koppen in!

Heb je hulp nodig bij het verhogen van het aantal conversies van bezoekers op de website? Wij zijn al meer dan 10 jaar gespecialiseerd in online marketing en kunnen je stap voor stap helpen om jouw onderneming tot een online succes te maken. Neem contact op voor meer informatie, de koffie staat altijd voor je klaar!

Ik wil meer omzet

    Ik wil meer omzet.

    Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

    Bedrijfsnaam*

    Naam*

    Telefoonnummer*

    Ook online succes?

    Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
    We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.