Zo optimaliseer je content voor SEO en conversie.

Heb je een bedrijf en ben je geïnteresseerd in hoe je als bedrijf content moet schrijven die zowel geoptimaliseerd is voor een goede vindbaarheid in de zoekmachines, als interessant is voor de...
Zoekmachines

Heb je een bedrijf en ben je geïnteresseerd in hoe je als bedrijf content moet schrijven die zowel geoptimaliseerd is voor een goede vindbaarheid in de zoekmachines, als interessant is voor de bezoekers van je website? Dan kan dit een grote uitdaging voor je zijn. De inhoud die je schrijft heeft namelijk een aantal doelen waarin het moet slagen. Zo moet de content makkelijk zichtbaar zijn voor de zoekmachines en moeten mensen het interessant genoeg vinden om verder acties te ondernemen. Lees hieronder verder hoe je content voor SEO en conversie kunt optimaliseren!

Wat is SEO eigenlijk?

SEO staat voor Search Engine Optimalisation, oftewel zoekmachine optimalisatie. Wie een eigen website heeft en op zoek is naar de voorwaarden van goede content voor je website, zal vaak de term SEO zijn tegengekomen. SEO kan lastig zijn, maar het is tevens ook het belangrijkste aspect voor de vindbaarheid van een website. Vrijwel elke website heeft er baat bij. Je kan namelijk veel tijd in een creatieve tekst steken, maar wat is het nut ervan als geen enkele bezoeker je website vindt om je teksten te lezen? SEO is dan ook de techniek om je teksten zodanig te schrijven dat ze wél door zoekmachines gevonden worden. Het resultaat? Je website krijgt meer bezoekers. En wie wilt dat niet?

Wat is conversie?

Je website is je belangrijkste visitekaartje. Het kan zijn dat jouw website al goed vindbaar is. Jouw bezoekers moeten echter nog overtuigd worden met goede inhoud voordat hij of zij tot een aankoop overgaat. Conversie is de term die staat voor het omzetten van bezoekers naar klanten. Een tekst schrijven die zowel bezoekers kan aantrekken, als deze omzetten naar klanten lijkt misschien erg logisch. Toch is in de praktijk niet altijd zo makkelijk!

Content optimaliseren voor SEO en conversie? Enkele tips!

Het internet en de content die hierop te vinden is, speelt een belangrijke rol bij de groei van bedrijven. Dit heeft heel wat tijd nodig gehad. Sommigen slagen er echter nooit in, want contentoptimalisatie is een techniek die moeilijker is dan het lijkt. Het internet staat immers vol met teksten en foto’s. Hoe zorg jij ervoor dat jouw website gevonden wordt door zoekmachines? En hoe verkrijg je meer conversies? Wij geven je enkele tips hoe je content optimaliseert voor SEO en conversie.

1. Richt je op je bezoekers

Vaak zie je teksten waarbij het overduidelijk is dat ze geschreven zijn met zoekmachine optimalisatie in het achterhoofd. Bedrijven plaatsen soms sleutelwoorden in de tekst die hier niet altijd de leesbaarheid verbeteren. Daardoor vergeten heel wat webmasters het eerste doel van hun teksten. Dit is namelijk het informeren van hun doelgroep. Het is vaak niet zo moeilijk om bepaalde sleutelwoorden op een creatieve manier in je teksten te verwerken. Tegenwoordig kijkt Google zelfs meer naar de kwaliteit van de teksten, dan naar bepaalde sleutelwoorden. De bounce ratio (het percentage bezoekers dat vrijwel meteen weer van de website wegklikt) en de tijd die op je website gespendeerd wordt, gaat steeds belangrijker worden.

Bel mij terug.

Bel ons op 085 – 486 57 20 of vul het onderstaande formulier in. Wij bellen u z.s.m terug!







    2. Test je inhoud

    Weten bedrijven tegenwoordig hoe zij het best hun content moeten inzetten om bezoekers tot klanten te maken? Dit is niet altijd zo gemakkelijk meer. Zijn visuele call-to-actions beter? Of kies je toch maar voor die onopvallende link midden in de tekst? Zit je meta-beschrijving goed ineen of zijn er toch aanpassingen nodig? De enige manier om antwoord op deze vragen te krijgen is door verschillende versies te gaan testen. Door verschillende versies te gebruiken zal je snel inzicht krijgen in welke content het beste voor jouw publiek werkt.

    3. Richt je op het menselijke aspect

    Wat zorgt ervoor dat een lezer tot actie wordt aangespoord om effectief jouw product te gaan kopen? Dit kan met één ding: menselijkheid. Bezoekers zijn met een bepaalde reden op jouw website gekomen. Wellicht zitten ze met een probleem waar ze een antwoord voor zoeken of zijn ze op zoek naar een bepaald product. Schrijf je tekst gericht op het menselijke aspect. Verwerk zelf het probleem in je tekst, alvorens je een oplossing voorstelt. Daarnaast is een aantrekkelijke call-to-action een uitnodiging voor de lezer om tot actie over te gaan.

    4. Haal meer rendement uit je website

    Investeer je tijd in de optimalisatie van je website. Ook Rome is niet op één dag gebouwd. Maak je website eenvoudig, verplaats je in de bezoeker en bied juist die informatie waar hij naar op zoek is.

    Schakel de hulp in van een expert!

    Wij van Dutch blue – hét online marketing bureau van Rotterdam – helpen bedrijven om online succesvol te worden en ook te blijven. Het optimaliseren van content voor SEO en conversie speelt hierbij een grote rol. Wij zijn al meer dan 10 jaar gespecialiseerd in online marketing en kunnen jouw stap voor stap helpen om je onderneming tot een online succes te maken. Neem (geheel vrijblijvend) contact op voor meer informatie, de koffie staat altijd voor je klaar!

    Ik wil meer omzet

      Ik wil meer omzet.

      Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

      Bedrijfsnaam*

      Naam*

      Telefoonnummer*

      Ook online succes?

      Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
      We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.