Optimaliseer jouw mobiele website voor een hogere conversie.

Nog niet zo lang geleden werd de mobiele telefoon gebruikt om alleen maar mee te bellen. Als we het toen hadden gehad over converteren via een (mobiele) website, waren we of voorlopers geweest, of...
Actueel

Nog niet zo lang geleden werd de mobiele telefoon gebruikt om alleen maar mee te bellen. Als we het toen hadden gehad over converteren via een (mobiele) website, waren we of voorlopers geweest, of spraken we abracadabra. Vandaag de dag begrijpt iedere ondernemer waar we het over hebben.

Waarom zijn mobiele apparaten zo belangrijk om jouw conversie te verhogen?

Bijna 90 procent van de Nederlanders heeft een mobiel apparaat en heeft dus ook bijna altijd verbinding met het internet. Als er iets nieuws of interessants het internet opduikt, pakt de gebruiker zijn smartphone om daar meer informatie over te krijgen. Dit worden ook wel de micro-momenten genoemd. Het gebeurt maar al te vaak dat gebruikers terechtkomen op een slecht functioneerde website, waardoor zij sneller afhaken. En dat is een gemiste kans voor bedrijven en websites die een hogere mobiele conversie willen bereiken.

Waarom een mobiele website zo belangrijk is voor een hogere conversie leggen we hieruit. We geven ook nog wat tips over hoe je jouw website mobielvriendelijk kunt maken. Wil je een mobiele website die op alle mogelijke aspecten aansluit op de wensen van jouw bezoekers? Schakel dan de hulp in van een expert. Onze knappen koppen van Dutch Blue kunnen jou hierbij helpen!

Is jouw website mobielvriendelijk?

Nog niet ieder bedrijf heeft een mobiele website, dit wordt ook wel niet responsive genoemd. Het gevolg: gebruikers raken gefrustreerd en haken af. Doodzonde van al het geld dat je misschien wel in een SEA-campagne hebt geïnvesteerd. Wist je dat je met een mobiel-vriendelijke website marketeers ook meer mogelijkheden biedt om concurrentie voor te blijven? Het is namelijk mogelijk om advertenties specifiek op desktop of mobiel te richten.
In plaats van dat je jouw websitebezoekers frustreert, moeten zij natuurlijk blij worden van jouw website. Dit zal namelijk meer omzet opleveren.

Hier een paar tips!

De aanwezigheid van een mobiele website, die ook nog eens gebruiksvriendelijk is, draagt bij aan de tevredenheid van de bezoeker. Een mobiele website is natuurlijk niet hetzelfde als een desktopwebsite; het scherm is kleiner en er moet anders genavigeerd worden. In dit geval zijn duidelijkheid en structuur erg essentieel. De volgende tips kunnen je helpen daaraan te voldoen:

• Zorg dat de homepage en de navigatie op de site eenvoudig zijn
• Installeer een zoekbalk
• Zorg dat producten en diensten overzichtelijk zijn
• Maak het automatisch invoeren van contactformulieren mogelijk
• Plaats geen in-/uitzoomfunctie op de website

Is jouw mobiele website snel?

Het spreekt voor zich dat niet enkel de aanwezigheid van de bovenstaande factoren, maar ook de snelheid van de website belangrijk is om bezoekers tevreden te stellen. Een traag ladende mobiele website is daarbij de grootste reden waarom mensen afhaken, of tenminste geïrriteerd raken. Daarnaast navigeert een sneller ladende mobiele website niet alleen aangenamer, de kans op conversie is ook veel groter. Als een website langer dan 9,9 seconden nodig heeft om te laden, is het conversiepercentage slechts 0,6 procent. Als die laadsnelheid slechts 2,4 seconden bedraagt, schiet dat percentage de hoogte in tot wel 2 procent. Het optimaliseren van jouw mobiele website is dus essentieel om een hogere conversie te bereiken.

Klaar voor meer conversies?

Een mobiele website is een onmisbaar onderdeel voor bedrijven, vooral als deze meer mensen willen bereiken en dus een hogere conversie willen hebben. De rol die mobiele websites spelen bij het bereiken van online naamsbekendheid (en dus het succes) is enorm groot, want tegenwoordig heeft iedereen een mobiel apparaat.

Kortom: heb je een website die nog niet responsive is? Neem gerust contact op met één van onze knappe koppen en wij denken graag met je mee.

Ik wil meer omzet

Ik wil meer omzet.

Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

Bedrijfsnaam*

Naam*

Telefoonnummer*

Ook online succes?

Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.