Optimaliseren website voor meer online succes.

Door je website te laten optimaliseren vergroot je de kans dat je goed gevonden wordt door je doelgroep. Daarnaast zorgt website optimalisatie ervoor dat het percentage bezoekers dat langer op je site blijft, vergroot wordt. Waarschijnlijk, gaat dit ook nog leiden tot een uitbreiding van je klantenkring en uiteindelijk in een hogere verkoop van je diensten of producten. Wij vertellen je graag welke aspecten een rol spelen bij het optimaliseren van een website.

Optimaliseren website: wat houdt het in.

Het optimaliseren van een website begint altijd met het stellen van een aantal sleutelvragen:

  • Wat is het doel van de website?
  • Wie zijn de doelgroep?
  • Wat maakt je bedrijf uniek?

De vragen leveren vervolgens bepaalde zoekwoorden op, die vervolgens worden onderzocht op hun bruikbaarheid. Algemene woorden, zoals ‘schoenen’ worden heel vaak ingetoetst in de Google zoekbalk. Er is echter ook sprake van veel concurrentie. Een zoekterm als ‘Italiaanse damesschoenen’ zal veel minder verkeer opleveren, maar de concurrentie is hierop minder en de mensen die op de term zoeken zijn veel gerichter in hun zoekvraag. Dit vergroot de kans op een eventuele aankoop van je product. Het is zaak een balans te vinden tussen de algemene en meer specifieke zoekwoorden. Als de zoekwoorden zijn gekozen is het een kwestie van goede content te schrijven waardoor je website ook daadwerkelijk wordt gevonden op deze woorden.

Bel mij terug.

Bel ons op 085 – 486 57 20 of vul het onderstaande formulier in. Wij bellen u z.s.m terug!






Voordeel halen uit technische aanpassingen.

Naast tekstuele zijn er ook technische aspecten die om aandacht vragen bij een opdracht voor het optimaliseren van je website.

  • Zijn afbeeldingen geschikt voor internet?
  • Heeft de website een logische structuur?
  • Is de ladingstijd (snelheid) van je website in orde?
  • Is je website responsive? Past de website zichzelf aan aan de resolutie van de bezoeker?

Een goed vooruitzicht voor jouw als klant is dat alles op het internet meetbaar is. Zo kun je vrijwel meteen zien of bepaalde aanpassingen aan de website resultaat opleveren. Door bovenstaande aanpassingen verhogen wij bijvoorbeeld de laadsnelheid van jouw bedrijfswebsite, wat goed is om klanten snel naar je te leiden. Stelt het laden het geduld van je doelgroep op de proef, is dat nadelig voor de manier waarop ze je product beleven, met als gevolg dat een hoger percentage afhaakt. Hetzelfde geldt voor de logische opbouw van je website. Alles moet snel en overzichtelijk zijn voor je bezoeker, zodat deze niet afhaakt.

Optimaliseren website leidt tot meer succes.

Nemen de gewenste conversies steeds meer af op je website? Zie je dat de sessieduur van de bezoekers daalt? Dan is het sterk aan te raden om optimaliseren website in overweging te nemen. Wellicht zijn er een aantal kleine aspecten samen die voor een stuk betere resultaten kunnen zorgen. Google rankt op website op vele criteria; maar een snelle, responsive website met een goed opgebouwde structuur is toch wel de belangrijkste eis. Zit je met vragen over wat er moet worden geoptimaliseerd aan je website? Aarzel dan niet en neem contact met ons op. In een vrijblijvend gesprek lichten wij graag toe hoe wij je website naar een hoger niveau kunnen tillen.

Ik wil meer omzet

Ik wil meer omzet.

Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

Bedrijfsnaam*

Naam*

Telefoonnummer*

Ook online succes?

Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.