Snapchat in 2017.

Snapchat is ongekend populair onder jonge mensen. Alleen al in het begin van 2016 maakten ruim 1 miljoen mensen gebruik van deze social media app. Het lijkt er zelfs op dat eind 2016 het aantal...
Social media

Snapchat is ongekend populair onder jonge mensen. Alleen al in het begin van 2016 maakten ruim 1 miljoen mensen gebruik van deze social media app. Het lijkt er zelfs op dat eind 2016 het aantal gebruikers verdubbeld is en de verwachting is dan ook dat deze groei zich in 2017 zal voortzetten. Richt jij je met jouw bedrijf op een jonge doelgroep? Dan dien je uiteraard op de hoogte te zijn van de Snapchat trends voor 2017. Nieuwsgierig naar de ontwikkelingen van snapchat in 2017? Lees dan nu verder!

Waarom je kiest voor Snapchat

Wil je graag een jong publiek bereiken met jouw onderneming? Dan is Snapchat hier een uitstekend platform voor. Talloze Nederlandse bedrijven zijn je al voorgegaan: HEMA, Jamin, T-Mobile en Vodafone, allemaal maken ze gebruik van deze social media app. Door jezelf te onderscheiden met een sterk format, kun je investeren in een hip kanaal om zo nieuwe klanten te werven voor jouw onderneming. Fun-to-watch content is de taal die wordt gesproken door een jonge doelgroep en juist daarom is Snapchat voor dit publiek zeer succesvol.

Adverteren via Snapchat en storytelling

In 2017 is het mogelijk om met jouw bedrijf te adverteren via Snapchat. Dit was voorheen enkel weggelegd voor grote Amerikaanse merken, maar eind 2016 zijn de eerste Nederlandse adverteerders van start gegaan. Een andere “skill” die je in 2017 tegenkomt is storytelling. Vermaak in combinatie met een sterk verhaal is iets dat in 2017 de boventoon voert. Dat betekent professionalisering van Snapchat, zonder dat het zijn entertainmentwaarde verliest.

Call-to-action beschikbaar?

Op dit moment zijn er nog geen call-to-actions te vinden in Snapchat. Dat is wat ondernemers momenteel tegenhoudt om van de dienst gebruik te maken. Instagram is hier recent al mee aan de slag gegaan. Het zal er om spannen of Snapchat dit ook oppakt, maar de kans dat dit in 2017 mogelijk zal worden gemaakt is zeer groot. Datzelfde geldt ook voor bedrijfsaccounts, ook hierbij zijn interessante ontwikkelingen te zien, er zijn een aantal opties toegevoegd. Je kunt bijvoorbeeld denken aan het inzien van rapportages, beheer van berichten en het uploaden van eerdere content. Zo wordt Snapchat steeds aantrekkelijker voor bedrijven.

Twijfel je of Snapchat geschikt is voor jouw bedrijf?

Denk dan na over het volgende:

Weet je het niet zeker?

Onze knappe koppen van Dutch Blue kunnen jou hierover advies geven. Dus twijfel je of Snapchat interessant is voor jouw bedrijf? Aarzel dan niet en neem contact met ons op. Wij helpen je graag!

Ik wil meer omzet

    Ik wil meer omzet.

    Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

    Bedrijfsnaam*

    Naam*

    Telefoonnummer*

    Ook online succes?

    Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
    We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.