Haal meer uit uw website met online marketing.

Wie tegenwoordig een nieuw product zoekt, trekt niet meer de winkelstraat in en laat ook de reclamebladen links liggen. Alle gewenste informatie is immers eenvoudig en snel online te vinden. Met...
Websites

Wie tegenwoordig een nieuw product zoekt, trekt niet meer de winkelstraat in en laat ook de reclamebladen links liggen. Alle gewenste informatie is immers eenvoudig en snel online te vinden. Met slechts enkele muisklikken kan dan ook direct het product naar keuze worden besteld. Nog lang niet elke onderneming is echter aan deze nieuwe realiteit aangepast. Weliswaar is vrijwel elk bedrijf tegenwoordig online actief, maar juist hierdoor onderscheidt u zich niet meer van uw concurrenten met zomaar een website. Om daadwerkelijk een online concurrentievoordeel te behalen, heeft uw bedrijf een doordachte online marketingstrategie nodig. Zoals bedrijven vroeger met pakweg een uithangbord de aandacht van klanten probeerden te trekken in een drukke winkelstraat, zo wordt tegenwoordig online gestreden om de op Google en sociale media rondstruinende klanten. Met de juiste online marketing belanden deze digitale klanten bij úw website in plaats van bij die van een concurrent.

Website ontwikkeling is de basis voor online marketing

Dat een aansprekende winkel of een representatief kantoor een absoluut vereiste is voor een succesvol bedrijf, dat zal elke ondernemer onderschrijven. Tegenwoordig is een website die past bij uw bedrijf echter minstens zo belangrijk. Met de website presenteert u zich namelijk aan uw klanten, zodat het van belang is dat uw site past bij hoe u door hen gezien wil worden. Zo wil pakweg een accountantskantoor primair als betrouwbaar en deskundig overkomen. Dit vraagt om een ingetogen en vooral duidelijke bedrijfswebsite. Een dergelijke site is daarentegen weer minder geschikt voor een kunstenaar die om zijn of haar creativiteit bekendstaat. Een online marketingstrategie begint zodoende altijd met de vraag: hoe wilt u dat uw klanten u zien en welk webdesign past hierbij? Bedenk hierbij dat uw website meer is dan slechts een visitekaartje. Op de site vinden klanten immers ook productinformatie en wordt hen de mogelijkheid geboden om producten te kopen of om bijvoorbeeld een afspraak met u te maken. Een website is zodoende een uithangbord, een werknemer die om meer productinformatie gevraagd kan worden en een afrekenbalie of secretaresse in één. Kortom, met een fraai ontworpen en goed functionerende website valt of staat uw bedrijf.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor meer bezoekers op uw website

Een investering in een bedrijfswebsite is uiteraard niets waard wanneer uw site vervolgens geen of weinig bezoekers aantrekt. Met zoekmachineoptimalisatie (Search Engine Optimization, SEO) zorgt u ervoor dat mensen die googelen op voor uw bedrijf relevante zoektermen vaker op uw website belanden. Heeft u bijvoorbeeld een autoreparatiebedrijf uit Utrecht? Dan wilt u dat uw website hoog vermeld staat in de zoekresultaten van Google wanneer iemand op bijvoorbeeld “autoreparatie Utrecht” googelt. Door onder andere uw website op slimme wijze vorm te geven, wordt ervoor gezorgd dat uw website vaker via Google wordt gevonden door potentiële klanten.

Bel mij terug.

Bel ons op 085 – 486 57 20 of vul het onderstaande formulier in. Wij bellen u z.s.m terug!







    Zoekmachineadvertenties (SEA) voor meer en sneller resultaat

    Wanneer iemand via Google op een bepaalde zoekterm zoekt, dan laat Google niet alleen zoekresultaten zien maar worden ook bij de zoekterm passende advertenties getoond. Met Google Adwords kunt u dergelijke advertenties inkopen. Deze zoekmachineadvertenties (Search Engine Advertising, SEA) kunnen voor vele extra bezoekers op uw website zorgen. Hierbij is het wel van belang dat u advertenties inkoopt bij de juiste zoektermen, met een passend budget en geschikte advertentieteksten. Professionele ondersteuning kan hierbij het verschil maken tussen een zichzelf meer dan terugverdienende advertentiecampagne en geldverkwisting.

    Retargeting en sociale media

    Bij een traditionele advertentiecampagne wordt een boodschap aan een gehele populatie getoond, maar het internet maakt het mogelijk om doelgericht te adverteren. Dit houdt in dat uw advertenties alleen worden getoond aan mensen die hier daadwerkelijk in geïnteresseerd zijn. Eén manier om dit te doen is retargeting. Retargeting houdt in dat mensen die eerder uw website hebben bezocht met een advertentie aan uw website worden herinnerd. Daarnaast kunnen ook met advertenties op sociale media specifieke doelgroepen worden bereikt.

    Maak een succes van uw online marketing strategie

    Het bedenken en uitwerken van een online marketingstrategie is in dit digitale tijdperk bepalend voor het succes van uw bedrijf. Zoekt u professionals die van uw bedrijfswebsite uw belangrijkste concurrentievoordeel kunnen maken? Neem dan vandaag nog geheel vrijblijvend online of per telefoon contact op met de online marketingspecialisten van Dutch Blue.

    Ik wil meer omzet

      Ik wil meer omzet.

      Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

      Bedrijfsnaam*

      Naam*

      Telefoonnummer*

      Ook online succes?

      Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
      We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.