Adverteren in Bing – waarom zou u hiervoor kiezen?.

Hoewel de grootste zoekmachine van dit moment Google is neemt Bing, een andere belangrijke speler op de online advertentiemarkt, een steeds meer toonaangevende rol aan. Veel mensen zijn met Bing nog
Zoekmachines

Hoewel de grootste zoekmachine van dit moment Google is neemt Bing, een andere belangrijke speler op de online advertentiemarkt, een steeds meer toonaangevende rol aan. Veel mensen zijn met Bing nog niet bekend, maar langzaamaan wordt het adverteren in Bing steeds populairder. Dit is te danken aan het feit dat Bing als standaard zoekmachine wordt gebruikt bij nieuwe browsers of mobiele systemen. De zoekmachine biedt heel wat voordelen, en kan dan ook tellen als volwaardige competitie voor Google Adwords.

Waarom adverteren in Bing?

Bing wordt dus niet door iedereen gebruikt, maar dat kan voor u als ondernemer ook een voordeel zijn. Heel wat bedrijven zijn niet bezig met de promotie van hun website via Bing advertenties, waardoor de concurrentie natuurlijk ook heel wat kleiner is dan bij Google. En minder concurrentie houdt over het algemeen in dat er ook minder betaald moet worden voor een click.

De voordelen van Bing advertenties

  • Importeer uw bestaande campagne

Eén belangrijk voordeel van het adverteren in Bing is dat men lopende campagnes in Google Adwords gemakkelijk kunt importeren. Deze importfunctie maakt het mogelijk alle campagnes in één keer over te zetten in Bing, waardoor u dus niet alles opnieuw hoeft op te zetten. Hierdoor wordt Bing heel wat gebruiksvriendelijker.

Bel mij terug.

Bel ons op 085 – 486 57 20 of vul het onderstaande formulier in. Wij bellen u z.s.m terug!





 

  • Houdt controle over de campagnes

Bing biedt u de nodige tools die u zullen helpen om al uw campagnes optimaal te beheren, volledig binnen de doelstellingen van uw advertenties. Wilt u met een vast budget werken, of wilt u proberen de kosten per acquisitie/actie op een bepaalde hoogte te houden? Dan is Bing Ads iets voor u. Het platform biedt u immers alle mogelijkheden om volledige controle te hebben over uw campagnes.

  • Goedkoop adverteren 

Aanmelden bij Bing is volledig gratis, en u kunt uw account onder controle houden bij elke stap. Daarbij betaalt u enkel als klanten effectief op een advertentie klikken, wat natuurlijk onverwachte kosten uitsluit. Tenslotte kunt u uw advertentiecampagnes beginnen met een budget dat voor u het best uitkomt!

  • Efficiënt te werk gaan met Bing

Bij Bing kunt u de trefwoorden testen, net als de timing en de biedingen, om het ROI (return on investment) zo hoog mogelijk te houden. Tenslotte heeft u zelf de volledige controle over uw uitgaven op Bing door het instellen van een maximum maandelijks bedrag, dat u trouwens op dagelijkse basis kunt aanpassen.

Bing vs Google Adwords

Een vergelijking tussen Bing en Google Adwords maakt het verschil in prijs duidelijk tussen beide platformen. Het gaat hierbij om identieke dezelfde campagnes van dezelfde klant en in dezelfde periode.

De CTR van beide platformen is ongeveer dezelfde (de CTR is over het algemeen heel erg branche-afhankelijk), maar het verschil wordt duidelijker als u kijkt naar de gemiddelde kosten per klik (CPC) en de advertentiepositie bij beide campagnes. Zo wordt duidelijk dat de klikkosten bij Bing heel wat lager zijn (soms tot wel 50{62dccfd8668ad037337cfc22bd366782cebd813d3677f209723816e431a6cfbb}), en dat ondanks die lagere prijs van Bing Ads toch een hogere plaats gescoord kan worden. Daaruit kan men concluderen dat de zogenaamde kosten per conversie bij Bing veel lager liggen dan bij Google Adwords. Met andere woorden: Bing is het ideale online champagneplatform als u goedkoop en toch doeltreffende campagnes wil opzetten om uw bedrijf online te promoten.

Start met het adverteren in Bing; schakel de hulp in van onze professionals!

Bing neemt een steeds belangrijkere rol aan binnen de online campagnewereld. Als u uw bedrijf online in de kijker wil zetten en efficiënt reclame wil voeren, dan bestaat er geen twijfel over wat Bing voor u kan betekenen.

Succesvol worden én blijven vragen om de beste online campagnes. Schakel de hulp in van onze professionals. Neem (vrijblijvend) contact met ons op.

Ook online succes?

Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.