Contentvalkuilen: u kunt ze beter vermijden.

Steeds meer bedrijven realiseren zich dat content marketing één van de meest effectieve manieren is om een bedrijf op de kaart te zetten. Helaas denken veel mensen dat ze er zijn met een aantal...
Websites

Steeds meer bedrijven realiseren zich dat content marketing één van de meest effectieve manieren is om een bedrijf op de kaart te zetten. Helaas denken veel mensen dat ze er zijn met een aantal keer per week een verrassend artikel online te zetten. Content marketing is een waardevolle tool om online succes te verkrijgen, maar er zijn een aantal zaken waar u rekening mee dient te houden als u er er meer wil uit halen op de lange termijn. Wij zetten de meest voorkomende contentvalkuilen voor u op een rij.

1. ‘Contentcreatie is een doel op zich’

Hoewel content marketing een ideaal middel is om bepaalde doelen te realiseren, is het geen doel op zich. Een van de vele contentvalkuilen waar veel bedrijven in vallen is het creëren van zo veel mogelijk content. De praktijk leert echter dat kwantiteit lang zo niet zo belangrijk is als kwaliteit. Meer inhoud inzetten in de hoop daarmee ook meer succes te verwerven is gelijk aan een doodlopende weg inslaan.

Als u met uw website hoger wil ranken in Google, dan is het veel belangrijker dat je kwalitatieve content aanlevert. Dat er door het plaatsen van veel content meer bezoekers naar uw website komen is mooi, maar wat als dit verkeer niet converteert omdat de content niet aansluit op de wensen van je doelgroep? Het is natuurlijk essentieel dat er voldoende content aanwezig is om de doelgroep die u wilt bereiken te overtuigen van uw product of dienst. Mits deze content kwalitatief hoog scoort bij de doelgroep.

Leg de nadruk dus altijd op de kwaliteit van je content, zodat u de juiste doelgroep aanspreekt waar u het product of de dienst voor aanbiedt. Zorg voor content die inspireert, motiveert en uiteindelijk de bezoeker aanzet tot handelen. Creëer content waar uw doelgroep daadwerkelijk iets aan heeft. Laat zien dat u diegene bent die alles in huis hebt waar uw doelgroep naar op zoek is.

2. ‘Content marketing, dat kan je alleen’

De meeste bedrijven willen maar al te graag goede content op hun website hebben, dat spreekt voor zich. Een website met doelgerichte, relevante inhoud verhoogt immers de kans dat bezoekers op de website terecht komen. En nog belangrijker: dat ze uiteindelijk gebruik maken van uw dienst of product. Verrassend genoeg denken veel ondernemers echter dat ze een dergelijke opdracht alleen kunnen uitvoeren. Helemaal alleen op goede ideeën komen? Knap, maar zeldzaam.

In uw eentje nadenken over mogelijke content kan leiden tot een tunnelvisie. Des te meer visies en ideeën samen worden gebracht, des te meer mogelijkheden er zijn. De kans op een succesvolle formule wordt daarmee ook groter. Betrek als bedrijf dus uw klanten én andere afdelingen van de onderneming bij het creëren van content. Met co-creatie vermijd u dat de content vanuit een tunnelperspectief ontstaat en houd u andere, potentieel waardevolle opties open.

3. Contentcreatie is gemakkelijk

Geen enkel marketingbudget is jammer genoeg onuitputtelijk, dat is bij iedereen bekend. Toch is het slim om goed na te denken voordat u de keuze maakt om te bezuinigen op de kosten die content marketing met zich mee brengt. Veel bedrijven denken dat ze zichzelf een plezier doen door minder geld uit te geven aan de uitbesteding van de creatie van content, maar het tegendeel is waar. Door een gebrek aan mankracht, kennis en ervaring stuiten dergelijke bedrijven vaak op tal van problemen, waardoor ze uiteindelijk toch beroep moeten doen op een gespecialiseerd bureau en intussen heel wat geld verloren zijn.

Immers een goede tekst schrijven is allesbehalve eenvoudig. U moet rekening houden met veel verschillende zaken en dan gaat het niet enkel om het voorkomen van grammaticale fouten. Ook de structuur, de atmosfeer en de overtuigingskracht in een tekst spelen een grote rol bij het succes ervan. Zowel tijd, energie als kennis zijn dus vereist om de creatie van content tot een goed einde te brengen. Denk aan de invloed van de ‘tone of voice’ in een tekst en de kracht van SEO-geoptimaliseerde teksten.

Deze aspecten spelen een grote rol bij content marketing en zijn vaak de reden waarom bedrijven het snel opgeven. Door de bomen zien zij het bos niet meer. De noodzaak van een gespecialiseerd content marketeer kan niet onderschat worden en is dus zeker zijn geld waard.

Van valkuil naar voordeel

De bovenstaande contentvalkuilen zijn slechts een kleine selectie van de problemen die zich vaak voordoen bij bedrijven die content willen creëren. Contentcreatie is hoe dan ook een ingewikkeld proces waar heel wat bij komt kijken, maar wat van essentieel belang is om online succes te verkrijgen als bedrijf. Wilt u meer halen uit uw website en wilt u het meteen goed doen? De eerste stap is rekening houden me de meest voorkomende contentvalkuilen. Dan verhoogt u meteen uw kansen om succes te krijgen met de content die u plaatst.

Succesvol met content marketing: wij helpen u graag!

Content marketing kan een grote bijdrage leveren aan de groei en het online succes van uw bedrijf. Voor diverse klanten maken wij op basis van een zoekwoorden- en concurrentie onderzoek een contentkalender. Hierin wordt aangegeven welke onderwerpen op welke momenten de klant een blog artikel of overige content kan schrijven. Hierbij word exact aangegeven met welke focus-keywords en meta-omschrijvingen een klant moet werken.

Dutch Blue is meer dan 10 jaar gespecialiseerd in online marketing en kunnen u stap voor stap helpen om uw onderneming tot een online succes te maken. Wij kunnen u helpen bij het voorkomen van contentvalkuilen. Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf? Neem (geheel vrijblijvend) contact op voor meer informatie, de koffie en de stroopwafel liggen al voor u klaar!

Ik wil meer omzet

Ik wil meer omzet.

Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

Bedrijfsnaam*

Naam*

Telefoonnummer*

Ook online succes?

Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.