Display advertising: vier redenen om het in te zetten!.

Display advertising: het is een integraal onderdeel van marketing in de breedste zin van het woord. Het is een belangrijke manier voor bedrijven om meer te halen uit hun online identiteit. Display...
Conversie

Display advertising: het is een integraal onderdeel van marketing in de breedste zin van het woord. Het is een belangrijke manier voor bedrijven om meer te halen uit hun online identiteit. Display advertising is een vorm van reclame op websites. De advertenties kunnen bestaan uit banners, teksten, afbeeldingen, video en zelfs audio. Het doel is om meer brand awareness te creëren en om de conversie te verhogen. Wat houdt display advertising precies in en welke voordelen brengt het met zich mee? Informatie over dit marketingonderdeel is geen overbodige luxe als je het maximale resultaat wilt bereiken. Wij zetten nu de vier belangrijkste redenen om display advertising in te zetten voor je op een rij.

1. Meer verkeer door display advertising

Elk bedrijf krijgt vroeg of laat te maken met het feit dat er minder naar hun product of dienst wordt gezocht. Zeker als het gaat om een merknaam, kan het aantal keren dat ernaar gezocht wordt nogal te wensen overlaten. Het is belangrijk voor dat bedrijf om ervoor te zorgen dat er meer interesse wordt gewekt rondom het merk. Daarmee verhoog je uiteindelijk het aantal conversie dat binnen te halen is. Display advertising is een goede manier om dit te realiseren, omdat het je de mogelijkheid geeft om je enkel op relevante doelgroepen te richten. Daarbij kan je de potentiële doelgroep goed overtuigen dat jouw merk het beste is. Als je de bezoekers van een website met opvallende banners prikkelt, zal er logischerwijs meer verkeer zijn naar jouw website ontstaan!

2. Verloren klanten terugwinnen

Met display advertising kan je niet enkel nieuwe klanten werven; het is ook goed mogelijk om bestaande bezoekers wederom te benaderen door middel van retargeting. In dit geval kan je bezoekers die jouw website hebben bezocht eraan herinneren dat ze toch nog maar eens een kijkje moeten nemen naar wat jij meer te bieden hebt dan de concurrent. En dat vertaalt zich al snel in heel wat meer conversies!

Hiervoor zet je het beste in op dynamische retargeting, wat inhoudt dat je het specifieke product of dienst tentoonstelt dat de bezoeker heeft bekeken of heeft overwogen te kopen. Het voordeel? De kans op een conversie neemt toe, juist omdat de bezoeker in kwestie het gevoel heeft persoonlijk te worden aangesproken.

3. Branding en activatie dichter bij elkaar brengen

Display advertising krijgt vaak de kritiek dat het veel kost en dat er weinig conversies mee worden behaald, als je het vergelijkt met de resultaten van een Adwords campagne. Eigenlijk gaat dit niet op. AdWords houdt zich immers bezig met het activeren van advertising, terwijl het bij display gaat om reach (bereik) en engage (betrokkenheid). Daarom is het dan ook belangrijk om bij dergelijke advertising op voorhand te bepalen welke KPI’s gehanteerd zullen worden.

Bij een traditioneel reach kanaal (zoals de TV) gaat het niet zo zeer om het aantal conversies die bereikt kunnen worden, maar bij display advertising is dat wel zo. Het is immers een online kanaal en dus ook veel eenvoudiger te meten. Naast het feit dat display advertising ingezet kan worden om veel mensen te bereiken of om juist heel specifiek te targeten, kan het ook de ruimte tussen de kanalen voor branding en activatie verkleinen: de zogenaamde engage-fase. Online wordt immers veel informatie verzameld, waardoor de boodschap op een specifieke bezoeker of segment kan worden afgestemd!

4. De kracht van het visuele aspect

Ten slotte biedt display advertising het voordeel dat alles visueel wordt gepresenteerd. Dat is met gewone zoekadvertenties niet altijd mogelijk, ondanks het wel een essentieel onderdeel is voor het behalen van meer naamsbekendheid én een groter aantal conversies.

Waar het bij kanalen als AdWords niet mogelijk is, kan je met display advertising heel eenvoudig kleuren en logo’s weergeven, waardoor bezoekers die deze reclame zien continue worden herinnerd aan hoe het merk eruit ziet en wat je als bedrijf aanbiedt. Aangevuld met een enorm bereik is deze vorm van adverteren een goede manier om meer mensen te bereiken én om een groot aandeel hiervan om te zetten in klanten!

DutchBlue helpt je om online succes te behalen!

De voordelen van display advertising zijn duidelijk. Wil je daar echter succesvol mee aan de slag gaan, dan is hulp en begeleiding van een specialist in online marketing op zijn plaats. DutchBlue beschikt over de nodige ervaring en kennis om je online marketing een niveau hoger te tillen. Zo wek je de behoefte op bij klanten om een product te kopen en maak je het targeten van die doelgroep eenvoudiger. Je verkleint de ruimte tussen de bereik- en activatie campagne én brengt je merk visueel sterker over! Maak vrijblijvend een afspraak met één van onze specialisten om te bespreken wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf.

Ik wil meer omzet

    Ik wil meer omzet.

    Wij geven graag vrijblijvend advies over het genereren van meer omzet voor jouw bedrijf.

    Bedrijfsnaam*

    Naam*

    Telefoonnummer*

    Ook online succes?

    Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal. Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
    We nemen graag met je door welke online successen voor jou in het verschiet liggen en hoe wij je kunnen helpen scoren.